در پی شیوع ویروس کرونا ؛

هشدار رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به کشاورزان

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۴:۲۷:۲۵
کد خبر: ۹۸۲۷۶۹
هشدار رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به کشاورزان
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد : کشاورزان موارد بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛  رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  گفت : کشت مکانیزه برنج می تواند موجب کاهش هزینه تولید، بکار نگرفتن کارگرهای نشاکار و در نتیجه جلوگیری از تجمع افراد، افزایش ایمنی، سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع تر از مزرعه شود.

علی درجانی با بیان اینکه موثرترین راه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، حضور نیافتن در اجتماعات و جلوگیری از ایاب و ذهاب غیر ضروری است، از کشاورزان خواست کارگران غیر بومی نشاکار را در کشت و کار برنج بکار نگیرند و برای این کار از اعضای خانواده خود و یا کارگران محلی استفاده کنند، ضمن اینکه فاصله ایمنی رعایت شود.

وی اضافه کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی از  راه اندازی بنگاه های کارگری جلوگیری کنند تا از ظرفیت بانک های نشاء برای کشت برنج استفاده شود‌.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران کارانی که زمین هایشان زیاد است، خزانه گیری خود را متناسب با شرایط  کنونی در چند مرحله انجام دهند تا در زمان نشاء با مشکل کارگر مواجه نشوند.

علی درجانی افزود: کشاورزان روزانه تراکتور و سایر ماشین های کشاورزی ، پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضد عفونی کننده با ترکیب ۱ به ۹ آب و محلول سفید کننده وایتکس و با استفاده از سمپاش ضدعفونی کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان قبل از شروع کار با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز و ضروری از جمله تعویض روغن موتور و سایر روانکارها ، از آماده بکار بودن ماشین آلات اطمینان حاصل کرده تا حتی الامکان از انجام آنها در مزرعه خودداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : بعد از هر مرحله از انجام سرویس و نگهداری ماشین آلات ، شستشوی دست ها با آب و صابون تاکید می شود و استفاده از دست کش کار یا دست کش مناسب دیگر برای کار با ماشین آلات کشاورزی و یا تنظیمات ادوات نیز ضروری است.

علی درجانی تصریح کرد: کشاورزان بلافاصله پس از پایان کار روزانه مخزن سوخت ماشین آلات را پرکنند ، زیرا در فضای خالی باک ، هنگام خنک شدن هوا در شب قطرات آب تشکیل شده و سیستم سوخت رسانی خودرو خراب می شود.

وی افزود: همچنین کشاورزان از به تاخیر انداختن عملیات آماده سازی مزارع خودداری کرده و انجام فعالیت ها را به روزهای آخر موکول نکنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز