سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات رانندگی است

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۰:۵۷:۲۰
کد خبر: ۹۸۴۰۶۴
سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات رانندگی است
رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات رانندگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین محمد‌پور" گفت: سوانح ترافیکی مقوله‌ای پیچیده و از مشکلات مهم مرتبط با سلامت در جوامع بشری است و مفهوم سلامت در زندگی امروز گسترده‌تر شده و تنها به فقدان ناتوانی، بیمار نبودن و پیشگیری از مرگ محدود نمی‌شود.

این مقام انتظامی سرعت غیرمجاز را یکی از علل اصلی حوادث رانندگی عنوان کرد و افزود: چنانچه رانندگان در هنگام رانندگی در معابر درون و برون شهری با سرعت مجاز و مطمئن حرکت کنند، بسیاری از حوادث رانندگی و ترافیکی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: اکثر رانندگان محدودیت سرعت را در روستاها و یا شهرهای کوچک رعایت نمی‌کنند و تحت تاثیر رانندگی دیگران سرعت خود را بالا می‌برند و چنین تصور می‌کنند که سرعت بالا موضوع مهمی نیست.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای توسعه یافته مهمترین شیوه برای کاهش تصادفات، اجرای شدید و محکم محدودیت‌های سرعت است گفت: با اجرای قوانین مربوط به محدودیت سرعت می‌توان از 90 درصد تصادفات پیشگیری کرد.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که هرگز نباید کمبود وقت خود را با سرعت غیرمجاز و غیر مطمئن جبران کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز