مدیرکل بهزیستی استان گیلان خبر داد:

ارائه آموزش های پیشگیری از بیماری کرونا برای کودکان کار و خیابانی در گیلان

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۶:۵۷:۵۸
کد خبر: ۹۸۴۳۰۳
ارائه آموزش های پیشگیری از بیماری کرونا برای کودکان کار و خیابانی در گیلان
مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد گفت: کودکان کار و خیابانی در این استان آموزش های پیشگیری و مراقبت از شیوع ویروس کرونا را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد اظهار داشت: به منظور پیشگیری و مراقبت از شیوع ویروس کرونا ، کودکان کار و خیابانی در مناطق پرتردد و خیابان ها شناسایی شده و آموزش های پیشگیری و مراقبت از شیوع ویروس کرونا به آنان ارائه شد ضمن اینکه این آموزش ها به کودکان کار و خیابانی مراکز تحت نظارت بهزیستی استان نیز ارائه شد.

وی کودکان کار و خیابانی را از گروه های در معرض خطر بالای ابتلا و انتقال ویروس کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: بهزیستی استان گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا اقدامات لازم را برای این کودکان انجام داد، به طوری که از ابتدای بحران کرونا با ابلاغ دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور، اقدامات لازم به منظور پیشگیری و ابتلای این کودکان تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

وی اضافه کرد: مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی  گیلان ضمن مسئولیت نظارت و اجرای آن با همکاری سازمان های مردم نهاد و خیریه های فعال اقداماتی از جمله شناسایی کودکان کار در خیابان ها و رصد آنان در محل های پرتردد، آموزش آنان توسط کارشناسان اجتماعی به صورت عملی و در صورت مواجهه با موارد مشکوک به بیماری نسبت به تماس با ١١٥ و پی گیری های بعدی و ارجاع انجام دادند.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: ایجاد ارتباط حرفه ای با کودکان کار و خیابانی و توزیع بسته های بهداشتی، آموزشی، بروشور و غیره در بین آنان از دیگر اقدامات اورژانس اجتماعی بهزیستی استان است.

وی با اشاره به خدمات مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده زیر مجموعه موسسه حامی شایسته گیلان ما تحت نظارت بهزیستی گیلان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت:  به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خدمات آموزش خودمراقبتی و بهداشتی به کودکان و خانواده های آنان به صورت تلفنی و چهره به چهره از سوی این مرکز ارائه شد.

دکتر نحوی نژاد بیان داشت: تهیه بسته های بهداشتی و معیشتی با مشارکت حدود ١٠٠ داوطلب و خیر و با ارزش ریالی ٤٠ میلیون تومان و توزیع بین کودکان کار و خانواده های آنان از دیگر اقدامات این مرکز حمایتی آموزشی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز