مدیرکل بهزیستی گیلان مطرح کرد ؛

خط ۱۴۸۰ بمنظور مدیریت و کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا به گیلانیان خدمات مشاوره تلفنی ارایه می دهد

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۲۳:۵۲:۱۲
کد خبر: ۹۸۶۱۲۹
خط  ۱۴۸۰ بمنظور مدیریت و کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا به گیلانیان خدمات مشاوره تلفنی ارایه می دهد
دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : خط مشاوره 1480 با ارائه مشاوره تلفنی بمنظور مدیریت و کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در خدمت گیلانیان عزیز می باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا و سیر صعودی مبتلایان استان و ضرورت ارایه خدمات روانشناختی به عموم مردم در تمام ایام هفته  ،صدای مشاور (1480) با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود در حال حاضر متشکل از 12 نفر از کارشناسان خبره روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری  از ساعت 8صبح لغایت 12شب بصورت شیفتی درحال خدمت رسانی به همشهریان می باشند.

وی افزود : لازم بذکر است این خدمات کاملا رایگان و فوری و تخصصی بوده است و  از تاریخ شروع شیوع ویروس کرونا (از ابتدای اسفند ماه 98 لغایت 18 فروردین ماه جاری )تعداد 2429تماس موفق صورت گرفته که از این تعداد 370تماس مربوط به اضطراب ناشی از ویروس کرونا می باشد .

وی اضافه کرد : شایعترین علل تماس گیرندگان در خصوص بیماری کرونا به دلیل اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری ویروس کرونا ( که اغلب افراد داری سابقه اختلال اضطرابی و افسردگی بودند) ، اختلافات زناشویی در دوره قرنطینه خانگی(بیکاری ، مسایل اقتصادی ، عدم ارتباطات اجتماعی  ،عدم رعایت نکات بهداشتی طرفین واختلاف نظرهای تربیتی در خصوص فرزندان و مشکلات والد فرزندی و..ابراز علایم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری ، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری بوده است .

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت : همکاران صدای مشاور1480با همدلی و Empathy و از طریق آموزش هایی که بصورت تخصصی کسب نموده اند راهکارهای مقابله با استرس و خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ و ... را برای مراجعین خود مطرح و انجام می دهند .

وی افزود : هدف در کمک های اولیه روانشناختی در بحران ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملا مشفقانه است بطوریکه احساس امنیت و آرامش روانی و هیجانی بوجود آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان هیجانات و جهت دهی هیجانات آماده شوند و لذا سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه (خانواده ) انجام پذیرد.

دکتر نحوی نژاد اظهار داشت : ضمنا دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از کرونا ویروس به آدرس corona.behzisti.ir ، نموده است و خط 1480در کنار سایر خدمات مجازی  سازمان بهزیستی ااطلاع رسانی به تماس گیرندگان جهت ورود به سامانه و ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز جهت مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی  ارجاع داده شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز