فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا :

سپاه مظهر اقتدار ملی، یارهمیشگی انقلاب و حافظ امنیت پایدار کشور است

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۵:۰۳:۱۳
کد خبر: ۹۹۱۵۷۵
سپاه مظهر اقتدار ملی، یارهمیشگی انقلاب و حافظ امنیت پایدار کشور است
فرماندار آستارا به مناسبت سالروز تاسیس سپاه در ملاقات با فرمانده و معاونین سپاه ناحیه آستارا عنوان کرد: سپاه مظهر اقتدار ملی، یارهمیشگی انقلاب و حافظ امنیت پایدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حسن رستم زاد فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در دیدار با فرمانده و معاونین سپاه ناحیه آستارا ضمن تبریک دوم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه مظهر اقتدار ملی، یارهمیشگی انقلاب و حافظ امنیت پایدار کشور است.

وی افزود: پس از صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358این نهاد برخاسته از متن و بطن جامعه توانست درهشت سال دفاع مقدس خوش بدرخشد و با ساماندهی و بسیج نیروهای مردمی در سخت ترین شرایط و کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای مرتبط، جنگ را مدیریت نموده و به سرانجام برساند.

فرماندار ادامه داد: پس از پیروزی در جنگ تحمیلی سپاه با تکیه بر توان داخلی خویش و تجارب حاصل ازدفاع مقدس، توانست در صحنه سازندگی نیز در خدمت عمران و آبادانی کشور باشد و ثمرات تلاشهای آنان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در اقصی نقاط کشور مشاهده می شود.

فرماندار تصریح کرد : علاوه بر دفاع مقدس و مشارکت در سازندگی ایران اسلامی، سپاه پاسداران در بحران های طبیعی مانند وقوع سیل، زلزله، خشکسالی وشیوع بیماریها مانند شیوع  ویروس کرونا در ماههای اخیر، سپاه و بسیج  بازوی توانمند کشور بوده اند و تلاشهای شبانه روزی این عزیزان بر کسی پوشیده نیست.

رستم زاد با اشاره به پتانسیل های برون مرزی سپاه گفت: سپاه امنیت پایدار منطقه را نیز در کنار سایر نیروهای کشور تامین کرده است و سبب شد ایران اسلامی در قلب بحران های خاورمیانه، همواره در آرامش و امنیت روزگار سپری کرده و راهبردهای مهم  نظام را در صحنه های بین المللی مانند محور مقاومت به بهترین شکل ممکن اجرایی نماید.

فرماندار به رشد علمی و دستیابی سپاه به تولیدات دفاعی هم اشاره کرد و افزود : دانش دفاعی کشور یکی مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی ایران اسلامی است که با خود ایستایی کشور در این بخش، اسقلال سیاسی مملکت تضمین می گردد و به همت تلاشهای فرزندان وطن به مرحله ای از رشد رسیده ایم که علیرغم آنکه در سالهای نخست جنگ تحمیلی در تهیه ساده ترین ابزار دفاعی مانند سیم خاردار دارای مشکلاتی بودیم، اکنون با تلاشهای عزیزان این مرز و بوم به مرحله ای از بلوغ در تولید ابزار دفاعی رسیده ایم که موشک های ساخت کشورمان رشد صنایع هوا فضا، پهبادها و...قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان می کشد.

فرماندار در پایان دیدار ضمن اهدای تقدیرنامه به فرماندهی سپاه ناحیه آستارا و معاونین نشان از تلاشهای آنان در ایام مقابله به شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

 

photo_2020-04-21_15-55-24

photo_2020-04-21_15-55-57

نظر شما