اهتمام ویژه پلیس برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان/ نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۲:۴۶:۱۵
کد خبر: ۹۹۳۶۴۶
اهتمام ویژه پلیس برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان/ نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز
فرمانده انتظامی استان گیلان از اهتمام ویژه پلیس برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: پلیس بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به صورت مستمر نظارت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار " عزیزاله ملکی" ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران گفت: پلیس در پاسداری از ارزش ها و شعائر اسلامی با همکاری سایر دستگاه های ذیربط، با هرگونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، پوشش نامتعارف و بدحجابی در اماکن عمومی و صنوف برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه افرادی که دارای عذر شرعی بوده موظفند از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام مانند پارک‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند افزود: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوند‌های ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام و همکاری لازم را داشته باشند.

سردار ملکی با تاکید براینکه برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آن دسته از رستوران‌های که مجوز فعالیت دوباره پیدا کرده‌اند تنها پس از اذان مغرب مجاز به انجام فعالیت هستند بیان داشت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، هر گونه سرو غذای سرد یا گرم در پارک ها، تفرجگاه ها، معابر عمومی و مقابل واحدهای صنفی اکیداً ممنوع است.

وی ضمن لازم دانستن رعایت نکات بهداشتی و رعایت شعائر دینی توسط رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی و خودداری از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات توسط آنها اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، صنوف پذیرایی شامل رستوران‌ها، اغذیه و آب میوه فروشی‌ها از اذان صبح تا هنگام اذان مغرب تعطیل خواهند بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه برای رعایت حال مسافران و افرادی که دارای عذرشرعی هستند، برخی از اصناف با کسب مجوز و رعایت شئون اسلامی، اجازه فعالیت خواهند داشت خاطرنشان کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان‌ها نیز می‌توانند به منظور ارائه خدمات به بیمارن، مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پس از اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت استخرها و سینما‌ها نیز با توجه به تعطیلی این واحدهای صنفی، در ماه مبارک رمضان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و دستورالعمل‌های لازم در خصوص چگونگی نحوه فعالیت آن‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در تشریح نحوه فعالیت رستوران‌هایی بین راهی گفت: برای فعالیت این دسته از واحد‌های صنفی با معرفی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی جهت رفاه حال مسافران با رعایت پوشش مناسب و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند طبق قانون برخورد خواهد کرد افزود: صدور مجوز فعالیت روزانه برای برخی از اصناف در طول ماه مبارک رمضان بر اساس سهمیه‌بندی با همکاری اتحادیه اصناف و تایید اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب شهروندان در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته گفت: پلیس بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به صورت مستمر نظارت خواهد داشت.

 

نظر شما