اصلا نباید از تلاش معلمان در آگاه سازی جامعه به کرونا غافل شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۲:۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۳۵۱۱
اصلا نباید از تلاش معلمان در آگاه سازی جامعه به کرونا غافل شد
فرماندار مهریز گفت: نباید نسبت به تلاش معلمان پایه های مختلف تحصیلی به آگاه سازی جامعه از شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به بیماری کووید ۱۹ به خصوص دانش‌آموزان در این زمینه و آموزش آنها در فضای مجازی در چارچوب سلامت اجتماعی غافل شد.

به گزارش برنا؛ رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه به مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان با وجود شیوع ویروس کرونا با تلاش  خود تدریس دانش‌آموزان را با همه سختی‌ها با همکاری سایر دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت تاکنون به خوبی در فضای مجازی انجام داده اند.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز ادامه داد: باید از فرهنگیان شریف و مهربان که در دوران شیوع کرونا با وجود تعطیلی حضوری مدارس، با روحی سرشار از عشق لحظه‌ای از تلاش برای تداوم تحصیل علم نسبت به دانش‌آموزان دریغ نکردند به نحو مناسب در این هفته با همراهی سایر مردم و مسوولان قدردانی کرد.

این مسوول سیاسی شهرستان اظهار کرد: معلمان همواره در خط مقدم خدمت به مردم و کشور اسلامی خود حضور دارند در این شرایط خاص از طریق فضای‌مجازی، دروازه‌های شهر علم و علم‌آموزی را باز نگه داشتند تا پرچم تعلیم و تربیت بر زمین نماند و جریان آموزش به حرکت پویای خود ادامه دهد، قدردانی می شود.  

زارع زاده مهریزی یادآور شد: ۱۲ اردیبهشت‌ماه که همزمان با شهادت بزرگ معلم انقلاب، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است  فرصتی مغتنم برای همه آحاد جامعه برای قدردانی از اهتمام و تلاش معلمان است که مشفقانه و با تعهد در برهه‌های سخت، چراغ علم و ادب و اندیشه و اخلاق را فروزان نگه می‌دارند.

وی  با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه حوزه و دانشگاه، شهید  مطهری و شهدای فرهنگی روز ١٢ اردیبهشت ماه، روز معلم  را به مردم دانش‌پرور به ویژه معلمان و فرهنگیان شهرستان مهریز تبریک گفت.

در استان یزد افزون بر ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه تحصیل می کنند و تعداد فرهنگیان استان ۱۸ هزار نفر اعلام شد. 

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۰۷ مدرسه و ۱۲ هزار دانش‌آموز دارد.

 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز