آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا ۷ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۲:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۹۳۶۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا ۷ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا 7 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر ابراهیم سلمانی با بیان این‌که در شبانه روز گذشته، پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته بالغ بر ۱۵۸بیمار کرونایی جدید در استان یزد شناسایی و پذیرش شدند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۲۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۷۹ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی علوم پزشکی یزد با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا گفت: در حال حاضر شهرستان یزد در وضعیت قرمز، شهرستان های اشکذر، اردکان و بهاباد در وضعیت زرد، سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در استان ۵۸ درصد و رعایت فاصله اجتماعی ۴۸ درصد گزارش شده است.

دکتر سلمانی تصریح کرد: از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در استان یزد، ۵۱ هزار و ۷۲۵ یزدی به این بیماری مبتلا شدند و یکهزار و ۷۷۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر،  ۳۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰   نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می کنند.

وی در پایان از همشهریان خواست همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور در اماکن شلوغ جدا خودداری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز