آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا ۱۶ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۳۵۱۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا ۱۶ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا 16 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر سید ابراهیم سلمانی گفت: با توجه به آمار ، همچنان روند افراد مبتلا در استان رو به افزایش است و این شهرستان‌ها به دلیل بی‌توجهی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یکی بعد از دیگری از وضعیت آبی به زرد، از زرد به نارنجی و سپس قرمز شد.

وی اظهارکرد : یزد ،با تغییر رنگ مرکز استان به وضعیت قرمز شرایط بسیار بحرانی را سپری می کند و هم اکنون تنها ۲ شهرستان دیگر استان از جمله اشکذر و ابرکوه در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به پیش بینی کارشناسان بهداشت استان ، وضعیت این منطقه تا پایان هفته جاری کاملا قرمز می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: افزایش وضعیت قرمز مربوط به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در  ۲ هفته گذشته است و به یقین تدوام بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در هفته جاری، در روزهای آینده بیشتر مشاهده می شود.

سلمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله و پیشگیری ویروس کرونا قبلاً نسبت به رنگ‌بندی‌ها ،محدودیت هایی را تعریف کرد، با تغییر رنگ شهرستان ها محدودیت های جدید هم اعمال می شود.

به گفته وی در شبانه‌روز گذشته از هزار و ۱۰۹ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۹۵ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند.

 سلمانی در پایان افزود: از این تعداد ۶۶ نفر در  بیمارستان های استان بستری شدند و ۵۲۹ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند و در شبانه روز گذشته نیز چهار بیمار هم  به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و  هم‌اکنون ۵۹۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز