استاندار یزد :

شهرداری یزد باید توسعه اقتصاد دانش بنیان و گردشگری را بسترساز شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۴:۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۶۱۱۷
شهرداری یزد باید توسعه اقتصاد دانش بنیان و گردشگری را بسترساز شود
توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری به همراه گردشگری از اولویت های مهم استان است که به صورت جدی دنبال می شود و شهرداری یزد می‌تواند در زمینه شتاب بخشی به این اولویت‌ها بسترساز باشد.

به گزارش برنا؛ محمدعلی طالبی یکشنبه شب در آیین  معارفه شهردار یزد افزود: این استان از ظرفیت ها و توانمندی های بالایی در حوزه های دانش بنیان و گردشگری بهره‌مند است که باید از این ظرفیت های برای توسعه بهره کافی برده شود. 

وی در خصوص جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و ثبت بافت تاریخی شهر یزد نیز اظهار کرد: توسعه گردشگری هم از محورهای اصلی استان است و شورای پنجم فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داد که شایسته قدردانی است. 

طالبی در خصوص انتخاب شهردار یزد از سوی شورای ششم این شهر خاطرنشان کرد: اعضای شورای با نگاه درون استانی گزینه خوبی را برای شهرداری یزد انتخاب کردند و کارنامه شهردار فعلی در سمت های قبلی مبین این موضوع است.

استاندار یزد گفت: تعامل و همگرایی بین دستگاه‌ها موجب توسعه و پیشرفت استان شده که این هم افزایی باید همچنان ادامه یابد. 

رییس مجمع نمایندگان استان یزد و نماینده شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شورایی که سیاسی کاری را در پیش گیرد به موفقیت دست نمی یابد و خدمت به مردم  ملاک عمل اعضای شوراها و هر دستگاه دیگری است و در زمینه خدمت رسانی کوتاهی نشود.

محمدصالح جوکار افزود: در دستور کار کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی یک لایحه جامع برای پیش بینی درآمد پایدار شهرداری ها در نظر گرفته  شده است و اگر به نتیجه برسد وضعیت در آمد شهرداری ها بهتر می شود.

وی  خاطر نشان کرد: همچنین لایحه ای برای مدیریت واحد شهری نیز تعریف شده تا شهرها یک مدیر داشته باشند و تمام دستگاه های خدمت رسان وظایف خود را به شهرداری ها واگذار کنند.

رییس شورای شهر یزد نیز با تبیین اقدامات انجام شده برای انتخاب شهردار یزد گفت: از بین ۵۳ گزینه و چهره های ملی و استانی، شهردار شهر یزد  انتخاب شد که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد. 

 غلامحسین دشتی با بیان اینکه اعضای شورای شهر خودنما نیستند ، بلکه کارنما هستند تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم در اداره شهر، نظارت و مدیریت شهر را از وظایف خود می دانیم و رویکرد علمی را در کنار حفظ هویت دینی، تاریخی و تمدنی یزد دنبال می کنیم.

وی افزود: اتمام طرح های نیمه تمام از برنامه اصلی شورا ست برخی از این طرح ها سال‌های متمادی است که بر زمین مانده و باید به سرعت تکمیل شود.

در این مراسم از جمال الدین عزیزی شهردار پیشین یزد قدردانی و ابوالقاسم محی الدینی به عنوان شهردار یزد معرفی شد. 

 

نظر شما