آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا ۲۴ مهر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۲:۵۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۷۳۵۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان یزد تا 24 مهرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ براساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، کرونا جان ۲۴ نفر یزدی را در هفته گذشته گرفت و ۵۹۷ بیمار را در یک هفته راهی بیمارستان کرد تا خیز آرام و بی صدای موج ششم کرونا در یزد نمایان شود.

ابراهیم سلمانی؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا و ورود به موج ششم، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۷۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهشی شدن آمار در پرتو تسریع روند واکسیناسیون تصریح کرد: در هفته گذشته، روزانه هشت هزار بیمار جدید در بیمارستان ها، کلینیک ها، اورژانس‌ها و مطب‌ها به دلیل علائم تنفسی ویزیت شدند که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید.

سلمانی با بیان اینکه شیوع موج های قبلی کرونا و اوج گیری ناگهانی این ویروس در بین مردم کرونا نشان داده هر گونه عادی انگاری می‌تواند زمینه اوج گیری دوباره را فراهم کند ادامه داد: عادی انگاری باعث می شود با موج جدید و افزایش آمار‌های بستری و مرگ و میر کرونایی مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون مطلوب است، افزود: هم اکنون ۴۲ درصد مردم استان یزد هر دو دز واکسن و ۸۳ درصد مردم حداقل یک دز را دریافت کرده اند و این مساله می‌تواند بر کاهش شدت بیماری و بستری و مرگ ناشی از کرونا تاثیر داشته باشد.

سلمانی با بیان اینکه موج ششم بسیار به استان نزدیک است، ادامه داد: شهروندان باید شیوه نامه‌های رعایت و در هنگام حضور در اماکن عمومی و تجمعات از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تغییر رنگ شهرستان‌های مهریز، خاتم و مروست از زرد به نارنجی کرونایی گفت: همچنان استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، دوری از حضور در تجمعات و دریافت واکسن کرونا قبل از فرا رسیدن فصل سرما راه‌های کنترل این بیماری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز