دستگیری پنج نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات اخیر در یزد

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۵:۵۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۶۸۲۶
دستگیری پنج نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات اخیر در یزد
فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری پنج نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات اخیر که از جمله عوامل ۲ کانال تلگرامی معاند در این استان بوده و شهروندان را به ایجاد آشوب و ناامنی دعوت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش برنا؛ سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی وقایع اخیر و بروز اغتشاشات در استان یزد و فعالیت برخی افراد فریب خورده در فضای مجازی و دعوت شهروندان به ایجاد آشوب و ناامنی؛ بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد با اشراف اطلاعاتی و رصد و پایش فضای مجازی؛ مدیران ۲ کانال تلگرامی معاند را که در یزد فعالیت داشتند شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد بیان کرد: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوزهای لازم، ۵ نفر از گردانندگان این کانال ها را در چند عملیات غافلگیرانه در شهر یزد دستگیر کردند.

وی ادامه داد: افراد دستگیر شده به تشکیل کانال و گروه در فضای مجازی به قصد برهم زدن امنیت کشور، انتشار اکاذیب، تبلیغ علیه نظام، فراخوان در جهت ایجاد آشوب، اغتشاش و خشونت در شهر، تشویق شهروندان برای برهم زدن نظم عمومی جامعه، آموزش ساخت کوکتل مولوتف و... اعتراف کردند.

سردار بهدانی فرد با بیان اینکه متهمان به دادسرا معرفی شدند اظهار کرد: دستگیرشدگان که از لیدرهای اصلی اغتشاشات در شهر یزد نیز بودند در مدت فعالیت خود از آشفتگی فضای مجازی استفاده کرده و قصد برهم زدن نظم عمومی جامعه و فعالیت علیه نظام را داشتند که با اشراف اطلاعاتی پلیس یزد دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان از مردم شهید پرور، ولایت مدار و همیشه در صحنه استان یزد به خاطر همراهی با پلیس و نیروهای برقرار کننده امنیت، قدردانی کرد و گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و چنانچه افرادی بخواهند با تآسی از شبکه های ماهواره ای و معاند امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند پلیس با اقتدار در برابر آنها خواهد ایستاد.

 

نظر شما