رئیس پارک علم و فناوری یزد:

۲۲ میلیارد تومان برای حمایت از ایده های جدید در یزد اختصاص داده شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۴:۴۷:۴۹
کد خبر: ۳۱۶۱۴۶
۲۲ میلیارد تومان برای حمایت از ایده های جدید در یزد اختصاص داده شد
رئیس پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به ثبت 90 اختراع در پارک فناوری یزد گفت: 22 میلیارد تومان برای حمایت از ایده های جدید در یزد اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، داریوش پورسراجیان، در گزارش عملکرد یک ساله پارک علم و فناوری یزد، بابیان اینکه پارک علم و فناوری استان یزد بعد از خراسان رضوی در رتبه دوم کشوری قرار دارد، اظهار داشت: ایجاد مرکز نوآوری یکی از مراکز برای کمک به مخاطبین برای ثبت اختراع است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اختصاص 10 درصد از صادرات فناوری یزد، به پارک علم و فناوری اقبال گفت: بیش از  2 میلیون و 450 هزار دلار از صادرات فناوری در استان یزد مربوط به فعالیت ارک علم و فناوری است.

پورسراجیان با اشاره به ثبت 92 اختراع در سال گذشته در پارک اقبال یزد افزود: در سال گذشته، از سال 88 تاکنون 135 پرونده در پارک علم و فناوری یزد مورد بررسی قرار گرفته، که 48 مورد از انها تایید علمی را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: ظرفیت و پتانسیل های منطقه ای را اولویت پارک علم و فناوری دانست و بیان کرد: براساس مطالعات و ظرفیت های موجود در منطقه، استان یزد فعالیت خود را در 4 زمینه انرژی های نو، نساجی، آی سی تی و بیو تکنولوژی آغاز کرده است.

 وی راه اندازی مرکز رشد علوم انسانی و هنر و ورود به حوزه کاشی و سرامیک را از جمله فعالیت های پارک علم و فناوری یزد در راستای ورود به حوزه های صنعتی و هنری جدید در استان یزد دانست و عنوان کرد: بازنگری برنامه استراتژیک و تدوین برنامه سوم پارک علم و فناوری یزد به منظور جهت گیری های جدید، در دستور کار امسال پارک است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت و استقبال از ایده های که مبتنی بر نیازه های منطقه ای است گفت: با توجه به افتتاح اولین صندوق حمایت از ایده های نو در استان یزد، از ابتدا تا کنون با پرداخت 22 میلیارد تومان از 1 هزار و 530 طرح جدید، در پارک علم و فناوری یزد حمایت شده است.

پورسراجیان با اشاره به کسب رتبه دوم فعالیت مرکز رشد شهرستان ابرکوه در استان یزد خاطرنشان کرد: بخش عمده فعالیت مرکز رشد و فناوری یزد، در بخش آی سی تی است، که بیش از 47 درصد از فعالیت انجام شده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

پورسراجیان با اشاره به وجود 250 شرکت و موسسه در پارک علم و فناوری یزد گفت:  برگزاری 10 دوره از جشنواره ایده های برتر در استان را از جمله شاخص ترین فعالیت های پارک علم و فناوری در سال گذشته دانست و ادامه داد: موسساتی که در پارک ها فعالیت می کنند باید فعالیت های تجاری داشته باشند لذا ما برای پذیرش هر شرکت یک ایده با قابلیت محصول تجاری شده نیاز داریم. 

پورسراجیان با اشاره به راه اندازی 4 مرکز نوآوری در 4 دانشگاه استان یزد بیان کرد: با توجه به ضروت جذب ایده های برتر و جدید نسبت به تجاری سازی آنها، طبیعت کار هر نهادی این است که کمتر از 10 درصد از ایده ها به محصول تبدیل شود.

وی برگزاری 10 دوره جشنواره ایده های برتر، فعالیت بین المللی پارک علم و فناوری یزد، انجام چندین پروژه کلان و ملی، ثبت بیش از 90 اختراع و راه اندازی مرکز پژوهش های فناوری نرم را از جمله فعالیت های پارک علم و فناوری یزد در سال گذشته دانست و بیان کرد: راه اندازی مرکز فناوری و توسعه آب، کاشی و سرامیک و همکاری با ستاد توسعه فناوری ها و توسعه دانش بنیان هوایی، ایجاد مراکز هماهنگی مرکز رشد، برگزاری ششمین دوره ابتکارات دانش آموزی و تبدیل آن به مسابقات ملی، توسعه فعالیت های صندوق پژوهش و فناوری و شروع فعالیت عمرانی در مرکز فناوری اقبال از دیگر فعالیت های این پارک در یزد است.

نظر شما