مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد:

بیش از ۳ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یزد تدوین شد

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۱۳:۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۹۸۳۴
بیش از ۳ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یزد تدوین شد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: بیش از 3 هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یزد تدوین شد.

محمد رجبی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در یزد، اظهار داشت: ازدواج به موقع کلید تمام مشکلات و عامل اصلی رفع موانع پیش روی پیشرفت ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به شرایط نا مطلوب نیروی انسانی، اقتصادی و تجهیزات نظامی در جنگ تحمیلی با عراق گفت: در این جنگ، تمام کشورهای غرب و شرق به منظور دستیابی به اهداف شوم خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر متحد شدند.

رجبی با اشاره به اهمیت صادرات فرهنگ اسلامی و روحیه ایثار و شهادت به خارج از مرزهای ایران اسلامی افزود: بصیرت و آگاهی ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان نظام، دستیابی به تجهیزات پیشرفته نظامی، توان یاری رساندن به ملت های ستم دیده جهان، ولایت پذیری و تبعیت از مراجع دینی، از جمله مهمترین دستاوردهای نظام اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی است.

وی نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ اسلامی و روحیه ایثارگری را مهم دانست و بیان کرد: رسانه ها در عصر امروز به عنوان پل ارتباطی ملت و دولت، عامل اصلی حرکت سریع سازمان ها در کشور هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد تصریح کرد: جاری بودن فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، مهمترین و قوی ترین مانع تحقق توطئه های دشمنان در نظام اسلامی ایران است.

رجبی با بیان اینکه نصب بنر، پوستر و فضاسازی ویژه هفته دفاع مقدس در دستور کار تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی استان یزد است، اظهار داشت:  در استان یزد بیش از 3 هزار برنامه فرهنگی و آموزشی ویژه هفته دفاع مقدس از سوی دستگاه های مختلف استان تدوین شده است.

وی با اشاره به تدوین 40 برنامه شاخص ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان یزد گفت: شعارهای" ما می توانیم، با همدلی و همزبانی"به عنوان شعار روز اول هفته دفاع مقدس، " روح روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان" شعار روز دوم، "شهیدان، جانبازان، سلامت و فخرآفرینی" شعار روز سوم، " معنویت زنان، خانواده و سلامت" شعار روز چهارم، " دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی" به عنوان شعارروز پنجم، " ولایت مداری، جهادگران و پیشکسوتان" به عنوان شعار روز ششم، " وحدت ملی، دشمن شناسی و بیداری اسلامی" به عنوان شعار روز هفتم و " شعار فرماندهان عزت مداران" به عنوان شعارروز آخر هفته دفاع مقدس طراحی و تدوین شده است.

رجبی اظهار داشت: تا کنون 150 سوژه محتوایی در حوزه دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد تدوین شده، که در این سوژه برای تمام دستگاه ها و نهاد های استان یزد وظیفه ای خاص در راستای مأموریت کاری آنها در نظر گرفته شد.

وی افتتاح کانون فرهنگی هنری به نام شهدا در مساجد استان، برگزاری نمایش رزمی روایت عشق و خون در طول هفته دفاع مقدس در یزد، برگزاری نشست آموزشی روابط عمومی های استان با موضوع رسانه در امامزاده جعفر (ع) یزد، رونمایی از اولین نمایش موسیقایی دفاع مقدس با حضور 60 نفر از هنرمندان برجسته استان یزد و برگزاری نمایشگاه اسناد دفاع مقدس به همراه پاسخ به سئوالات شرعی را از جمله برنامه های تدوین شده در روز اول هفته دفاع مقدس در استان یزد  عنوان کرد.

مدیر کل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان یزد، اجرای مراسم نمادین علم و مقاومت در مدارس استان، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، غبارروبی و گلباران قبور شهدا توسط گردان های عاشورا، الزهرا، بیت المقدس و کوثر، دیدار از خانواده شهدا، وصیت خوانی شهدا، همایش تجلیل از سربازان نمونه و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور معاون وزیر نیرو، را از جمله برنامه های تدوین شده در برای روز دوم هفته دفاع مقدس در استان یزد دانست.

رجبی با اشاره به چاپ 200 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده بیش از 40 هزار نفر از مردم استان یزد در جبهه های جنگ حضور داشتند، که از این تعداد بیش از 4 هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

وی برگزاری برنامه کوهنوردی به مناسبت هفته دفاع مقدس، شب شعر دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه نقش ورزش در دفاع مقدس، پیاده روی خانوادگی از جوار شهدای گمنام امیر چخماق یزد تا شهدای گمنام خلدبرین، حضور سازماندهی شده حلقه های صالحین در نماز جمعه سراسر استان، برگزاری نشست نمایندگان زن کلیه دستگاه های استان، برپایی نمایشگاه شهدای زن، دیدار از ساکنان آسایشگاه جانبازان استان، برگزاری نشست های روشنگری با موضوع دفاع مقدس و ایثار و تشکیل اولین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان یزد را از دیگر برنامه های تدوین شده در هفته دفا مقدس در استان یزد عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره هنری دفاع مقدس به مناسبت در استان یزد گفت: تا کنون 100 اثر هنری ویژه دفاع مقدس از شاعران یزدی به دبیرخانه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس ارسال شده است.

رجبی رونمایی از 3 عنوان کتاب جدید با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه های فرهنگی در هفته دفاع مقدس در استان یزد دانست و بیان کرد: تجلیل از فرزندان نخبه شهدا و ایثارگران، برگزاری 5 محفل از مسجد تا شهادت، برگزاری نمایشگاه شکوه پایداری و دیدار از مادران از کارافتاده شهدا، از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان یزد است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز