تصویب توزیع اعتبارات استانی یزد:

شورای برنامه ریزی، توزیع اعتبارات عمرانی ۹۴ را به تصویب رساند

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۷:۴۶:۵۸
کد خبر: ۳۲۳۶۲۸
شورای برنامه ریزی، توزیع اعتبارات عمرانی ۹۴ را به تصویب رساند
شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با دستور کار توزیع اعتبارات عمرانی سال 94 تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد در سالجاری شب گذشته به ریاست استاندار و باحضور اعضا در سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه ضمن ابراز تاسف از فاجعه اخیر در صحرای منا و کشته شدن جمعی کثیری از زائران، با اشاره به اینکه اعتبارات استان یزد طی سال های قبل، در رده بیست و نهم کشوری قرار داشته، گفت: خوشبختانه این رتبه در سالجاری به بیست و دوم کشوری ارتقاء یافته است.

سیدمحمد میرمحمدی در این ارتباط خطاب به اعضای شورای برنامه ریزی تاکید کرد که با همت همه این رتبه در سال های آینده ارتقاء یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این جلسه گفت: برای توزیع بودجه، بالغ بر نود و چهار شاخص در قالب جبران کمبود سرانه ها و نگهداری وضعیت موجود بکار گرفته شده و نظرات مدیران ارشد استانی درباره نحوه توزیع بودجه در سطح هر شهرستان و همچنین نظرات مدیران دستگاه های اجرایی درباره سهم شهرستان در هر برنامه و سهم برنامه ها در هر فصل اخذ شده است.

حمید رضا نصیری زاده سپس به تبیین الزامات و احکام قانونی بودجه پرداخت و گفت: تصویب الزامات بودجه نظیر: تبصره ۱۹ قانون بودجه، ماده ۷۱ قانون الحاق۲، ماده ۱۸۰قانون برنامه پنجم، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و موارد مندرج در جدول ۱-۱۰ قانون بودجه در مجلس موجب شده تا استان‌ها در نحوه توزیع بودجه عمرانی محدود شوند.

نصیری زاده همچنین سرجمع اعتبارات عمرانی، ابلاغی به استان را 154 میلیارد تومان عنوان کرد و با تاکید بر کمبود شدید اعتبارات گفت: تمام تلاش ها برای اتمام پروژه های نیمه تمام بکار گرفته خواهد شد.

شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد در بخش دیگری از جلسه، سند راهبردی منارید در توسعه پایدار حوزه آبخیز بهاباد را با هدف توسعه پایدار در منطقه به تصویب رساند.

این شورا همچنین مصوبه کمیسیون ماده 215، موضوع پروژه آبرسانی به روستای مبارکه بافق را با هدف پایداری آب و جمعیت در 15 روستای هدف با اعتبار 3.8 میلیارد تومان تصویب کرد.

در این جلسه همچنین مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان پس از اظهارنظر اعضا مورد تصویب قرار گرفت.

این جلسه که باحضور اکثریت اعضا همراه بود، حدود 3 ساعت به طول انجامید.

نظر شما