در یزد:

اولین همایش ملی اخوان ثالث در یزد به به اتمام رسید

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۷:۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۷۵۷۰
اولین همایش ملی اخوان ثالث در یزد به به اتمام رسید
نخستین همایش ملی بزرگداشت "مهدی اخوان ثالث" یزد در مراسمی با تجلیل از آثار برگزیده در دو بخش مقاله و شعر، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی بزرگداشت شاعر برجسته فارسی "مهدی اخوان ثالث" پیش از ظهر امروز در یزد برگزار شد.

اصغر دادبه از اساتید برجسته شعر و ادب پارسی، در این همایش اظهار داشت: همیشه به دنبال پیر مراد حافظ بودیم ولی آن را پیدا نکردیم و دلیل هم همان است که وقتی ما هویت را بازسازی کردیم، زبان ملی ما در کنار زبان عربی که زبان علم بود، خودش را نشان داد.

وی افزود: این موضوع حداقل در دو بستر جریان پیدا کرد، یکی در بستر شعر فارسی و یکی در بستر عرفان عشق در متون صوفیانه که به خوبی دیده می‌شود.

این استاد برجسته شعر و ادب پارسی با اشاره به دشمنی‌هایی که با فرهنگ ایران می‌شود، گفت: اگر فرهنگ ایران فرهنگ پهلوانی نبود و از ویژگی‌ها و توانمندی‌های بالایی برخوردار نبود، بی‌شک با آن دشمنی انجام نمی‌شد.

دادبه در ادامه با اشاره به اینکه در اشعار حافظ شیرازی لفظ ایران پیدا نمی‌شود، گفت: با این حال ایرانی‌تر از حافظ نداریم و حافظ ایرانی بودن خودش را با عرفان و اشراق نمایان کرده است.

وی گفت: در دوره صفوی تردیدی نیست که وحدت ملی ایجاد شد، البته قبل از آن هم ما وحدت ملی داشتیم که در دوره صفویه، به برکت زبان فارسی این وحدت ایجاد شد.

در این همایش، از مجموع 328 مقاله دریافتی، 30 اثر از طرف هیئت داوران به عنوان مقاله‌های برگزیده انتخاب شدند، همچنین در بخش شعر هم از 250 شعر دریافتی، 3  اثر به عنوان برگزیده و سه اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز