در یزد:

۱۱ هزار کودک از خدمات آموزشی مهدهای کودک یزد استفاده می کنند

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۷:۲۹:۱۱
کد خبر: ۳۲۷۵۷۴
۱۱ هزار کودک از خدمات آموزشی مهدهای کودک یزد استفاده می کنند
مدیرکل بهزیستی استان یزد آموزش‌های دینی و مذهبی ویژه کودکان را ضروری دانست و از حضور بیش از 11 هزار کودک یزدی در مهدهای کودک استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، جلیل عفتی در نشست خبری خود که به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک برگزار شد، با بیان اینکه 15 مهر ماه آغاز هفته ملی کودک و 16 مهر روز جهانی کودک است، اظهار داشت: این هفته نشانه ارزش و جایگاه کودکان به عنوان قشر مهم جوامع توسعه یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری برای کودکان گفت: توجه به کودکان دستاوردهای بزرگ و ارزشمند آینده را در پی دارد.

عفتی با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت نهادهای غیر دولتی در استان یزد افزود: بیش از 300 مهد کودک با ظرفیت بیش از 11 هزار کودک در مناطق مختلف شهری و روستایی استان یزد در حال فعالیت هستند.

وی رویکرد سازمان بهزیستی در مدیریت مهد کودک‌ها را مراقبت، رشد و پرورش کودکان دانست و بیان کرد: مهد‌کودک‌های استان یزد نسبت به  دیگر استان‌های کشور، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

وی تصریح کرد: هسته‌ای شدن، تک فرزندی و فاصله سنی قابل توجه بین فرزندان، مهم‌ترین عامل برآورده نشدن نیازهای کودکان در عصر امروز است، که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

عفتی تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی با بیش از 14 موضوع دینی را از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان یزد در راستای آموزش دینی در مهدهای کودک دانست و بیان کرد: این بسته‌ها در قالب ابزارهای نقاشی، شعر، داستان و نمایش به کوکان آموزش داده می‌شوند.

وی بحث تغذیه را از دیگر موارد حائز اهمیت در مورد کودکان دانست و عنوان کرد: آموزش فرهنگ مصرف غذا در راستای آموزه‌های دینی و مذهبی، از دیگر محورهای آموزشی در مهد کودک‌های استان یزد است.

مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 4 هزار کودک روستایی در طرح یک وعده غذای گرم ادامه داد: برگزاری جشن کودک در مهد‌کودک‌ها، افتتاح برنامه یک وعده غذای گرم، حضور کودکان در کتابخانه‌ها، بازدید کودکان از موزه‌ها به ویژه موزه منابع طبیعی و دیدار کودکان با ائمه جماعت استان یزد، از جمله برنامه‌های تدوین شده هفته ملی کودک در استان یزد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز