استاندار یزد:

انتقال فرهنگ عاشورا مهم‌ترین رسالت‌ مبلغان است

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۷:۲۴:۲۹
کد خبر: ۳۲۹۰۲۰
انتقال فرهنگ عاشورا مهم‌ترین رسالت‌ مبلغان است
استاندار یزد گفت: انتقال مفاهیم و فرهنگ عاشورا که بر مبنای توحید و عمل به دستورات الهی است از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان در طول سال به ویژه ایام عزاداری امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سید محمدمیرمحمدی در گردهمایی طلایه‌داران هدایت که با حضور واعظان و مبلغان استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه روحانیت اعتماد مردم است، اظهار داشت: روحانیون و دست‌اندرکاران فرهنگی جامعه باید مانع از بین بردن اعتماد اقشار مختلف جامعه به روحانیون شوند.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به ترویج فرهنگ عاشورا گفت: انتقال مفاهیم و فرهنگ عاشورا، که بر مبنای توحید و عمل به دستورات الهی است، از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان در طول سال به ویژه ایام عزاداری امام حسین (ع) است.

میرمحمدی انتقال پیام‌های اخلاقی و تکلیف‌شناسی را از دیگر وظایف دینی واعظان و مبلغان در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: احیا‌گری از جمله شاخص‌ترین پیام‌های امام حسین (ع) در صحنه کربلا است، که باید به طور دقیق و شایسته به نسل‌های دیگر منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت انتقال پیام‌های تاریخی عاشورا، که شامل شناخت حقایق تاریخی و ریشه‌های وقایع تاریخی، است، افزود: امر به معروف، نهی از منکر و جهاد از جمله پیام‌های سیاسی عاشورا است.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به سنت‌های دینی، دین و حق به عنوان پیام‌های احیاگری در عاشورا خاطرنشان کرد: حضور بانوان در مسائل سیاسی، مشارکت در امور اجتماعی جامعه، عفاف، حجاب و شهیدپروری از دیگر پیام‌های مهم عاشورا است.

وی با بیان اینکه نفوذ دشمن از طریق اختلافات بین جوامع به عنوان ضروری‌ترین مساله در نظام اسلامی به شمار می‌رود، اظهار داشت: مسئولان، دست اندرکاران، واعظان و مبلغان دینی، از هرگونه اقدامی که موجب اختلاف بین جوامع می‌شود دوری کنند.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت اتحاد، انسجام درونی و اقتدار ملی در برابر دشمنان نظام ادامه داد: روحانیون باید در هر بخش همدلی و هم‌زبانی را ملاک هدایت و توصیه خود قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز