رئیس جامعه واعظان تهران در یزد:

واعظان ایام محرم را فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی معنوی جامعه بدانند

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۷:۳۸:۲۰
کد خبر: ۳۲۹۰۲۳
واعظان ایام محرم را فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی معنوی جامعه بدانند
رئیس جامعه واعظان تهران با اشاره به اهمیت آگاه سازی ابعاد مختلف واقعه کربلا گفت: واعظان ایام محرم را فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی معنوی جامعه بدانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالقاسم شجاعی در گردهمایی طلایه داران هدایت که با حضور واعظان و مبلغان دینی استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه اساس روضه و عزاداری اهل بیت، عزاداری حضرت زینب (س) در گودال قتل‌گاه و در جوار پیکر امام حسین (ع) است، اظهار داشت: رنج حسنی از این جهت مقدس است، که حضرت اولین شنونده و حق تعالی اولین واعظ مسیبت امام حسین (ع) بود.

رئیس جامعه واعظان تهران با اشاره به اهمیت عزاداری برای امام حسین (ع) گفت: اسلام با گریه بر مسیبت اهل بیت، به ویژه امام حسین (ع) و خاندان مطهرش زنده و پایدار مانده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت محرم به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید گفت: هیئت‌های عزاداری باید با تدوین برنامه‌های هدفمند، نسبت به معرفی ابعاد مختلف عاشورا و اهداف امام حسین (ع) در عاشورا اقدام کنند.

شجاعی استان یزد را از جمله استان‌های موثر در ترویج مسائل علمی، دینی و مذهبی در کشور دانست و بیان کرد: انتقال مفاهیم و فرهنگ عاشورایی از جمله مهم‌ترین وظایف واعظان و مداحان در هیئت‌های مذهبی و عزاداری است.

وی با اشاره به ضرورت کسب اطلاعات در مورد واقعه عاشورا افزود: واقعه کربلا و جنگ صورت گرفته علیه امام معصوم (ع) با هیچ جنگی قابل قیاس نیست چون در کربلا دشمنان امام حسین (ع) هیچ قاعده جنگی و انسانی را رعایت نکردند.

وی خطیبان، مداحان و بانیان مجالس عزاداری را مسئول اجرا و انتقال صحیح فرهنگ عاشورا دانست و بیان کرد: واعظان و مداحان باید با مطالعه در مجالس حضور یابند و این ایام را فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی معنوی و دینی مردم بشمارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز