معاون اداره کل میراث فرهنگی استان یزد:

کاربافی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۸:۰۶:۱۶
کد خبر: ۳۲۹۰۳۲
کاربافی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد
معاون اداره کل میراث فرهنگ استان یزد با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری، گفت: کاربافی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

محمدرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار برنا از یزداظهار داشت: با توجه به وجود بیش از 150 هنرمند کاربافی در شهرستان میبد، این صنعت امسال در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: این کار سبب پویایی  این هنر صنعت در نزد هنرمندان این رشته است به طوری که هم‌اکنون در چندین بخش و روستا کارگاه کاربافی با کمک فرمانداری، بخشداری و دهیاری در شهرستان میبد در حال فعالیت است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: صنایع دستی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد و باید نسبت به احیای صنایع دستی قدیمی بیش از پیش تلاش کرد.

فرماندار میبد هم در این نشست صنایع دستی را یکی از ارکان مهم گردشگری در این شهرستان خواند و افزود: رونق صنایع دستی به‌ویژه کاربافی، زیلو و تابلو فرش علاوه بر پویایی و رونق اقتصادی، سبب فراهم شدن زمینه حضور توریست و گردشگران می‌شود.

حسین فلاح گفت: صنایع دستی ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم  میبد دارد و مردم این خطه از استان به این صنایع ارزشمند به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند بلکه با عشق و جان و دل در احیای این صنایع در شهرستان عمل می‌کنند که به نوعی در سلامت روح و جسم آنها هم نقش دارد.

 فلاح تنوع و ارتقای کیفیت در صنایع دستی را مهم خواند و گفت: امروزه رونق صنایع دستی سنتی به تنوع، کیفیت و ابتکار و خلاقیت بستگی دارد و هرچه در عرضه این محصولات در نوع بسته‌بندی و طرح‌ها دقت شود، گردشگران بیشتر جذب می‌شوند.

در پایان این جلسه از چهار نفر از فعالان عرصه کاربافی میبد با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظر شما