معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد:

۹۰ هزار دانش آموز یزدی در دومین المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۱۳:۲۲:۵۱
کد خبر: ۳۳۴۴۳۶
۹۰ هزار دانش آموز یزدی در دومین المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به شروع دومین المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای در استان یزد گفت: این المپیاد با حضور 90 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، عباس دهقان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته 360 مدرسه با حضور بیش از 45 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای استان یزد شرکت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به حضور 100 مدرسه به صورت خودجوش در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در سال گذشته گفت: افزایش انس دانش آموزان با فعالیت های ورزشی، ارتقای سطح سلامت و بحث تحرک دانش آموزان، مشارکت و ارتقای نهضت داوطلبی بین کادر آموزشی و خانواده ها، از جمله دستاوردهای المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای در استان یزد است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به صورت مستمر و منسجم افزود: المپیادهای ورزشی دورن مدرسه ای نقش موثری در برطرف کردن نیاز پویایی جسمی و تحرک دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف دارد.

وی توجه ویژه به "کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای"، اجرای طرح "مدرسه قهرمان" و نام گذاری روزی به عنوان "یک روز ورزش با خانواده" را از جمله برنامه های تدوین شده و در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد عنوان کرد.

دهقان تصریح کرد: دومین المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای امسال، در 600 مدرسه استان یزد با شرکت بیش از 90 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف، از 10 تا 20 آبان ماه، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در یزد افتتاح می شود.

وی با اشاره به تدوین 8 رشته ورزشی در دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، که دارای  قابلیت اجرا در مدارس هستند ادامه داد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در استان یزد به صورت ساده و با استفاده از ظرفیت دانش آموزی و آموزشی هر مدرسه اجر می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد اجرای حداقل 2 رشته ورزشی در هر مدرسه عضو المپیاد را ضروری دانست و بیان کرد: طرح ترسیم های" حیاط پویا" با هدف رفع نیاز حرکتی دانش آموزان در 100 مدرسه یزد اجرا شد.

 

 

 

نظر شما