رئیس اداره سلامت و بهداشت آموزش و پرورش یزد:

طرح تحول سلامت دهان و دندان برای ۱۱۲ دانش آموز یزدی اجرا می شود

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۱۵:۲۷:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۴۵۶
طرح تحول سلامت دهان و دندان برای ۱۱۲ دانش آموز یزدی اجرا می شود
رئیس اداره سلامت و بهداشت آموزش و پرورش یزد آموزش شیوه صحیح تأمین بهداشت فردی را برای دانش آموزان ضروری دانست و از اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان برای 112 هزار دانش آموز یزدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، عباسعلی ایمانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه در حوزه سلامت ویژه دانش آموزان در یزد 17 طرح در دستور کار است، اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ سلامت از سنین پایین، مهمترین رسالت دست اندرکاران حوزه سلامت در اداره کل آموزش و پرورش یزد است.

رئیس اداره سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت آموزش شیوه تأمین بهداشت فردی بین دانش آموزان گفت: اجرای فاز دوم طرح " مدارس حامی دیابت" در استان یزد از جمله مهمترین برنامه های در دستور کار این اداره است.

ایمانی اجرای طرح تأمین بهداشت دهان و دندان با حضور بیش از 50 هزار دانش آموز یزدی را از دیگر طرح های بنیادی در راستای تأمین بهداشت فردی بین دانش آموزان دانست و بیان کرد: در سال گذشته، بیش از 35 هزار دانش آموز یزدی تحت پوشش طرح مدارس حامی دیابت قرار گرفتند.

وی اجرای طرح" ارتقای سلامت نوجوانان" در مدارس شبانه روزی، "طرح دادرس" با هدف آماده سازی دانش آموزان برای شرایط سخت،" طرح نظارت بر توزیع شیر" در مدارس، اجرای منسجم طرح دندان پزشکی جامع محور ویژه دانش آموز با رویکرد کشوری و اجرای" طرح تحول سلامت دهان و دندان" دانش آموزان در 6 پایه تحصیلی را از جمله برنامه های انجام شده و در دست اجرای اداره سلامت و بهداشت آموزش و پرورش یزد عنوان کرد.  

وی با اشاره به ضرورت اجرای مستمر طرح "تحول سلامت دهان و دندان" با هدف کاهش فرسودگی دندان های دانش آموزان از 2 و 6 دهم درصد به 1 درصد، افزود: امسال 112 هزار دانش آموز یزدی پایه ابتدایی در دستور کار طرح تحول سلامت دهان و دندان هستند.

رئیس اداره سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: بهسازی سرویس های بهداشتی مدارس و راه اندازی موزه سلامت ویژه آگاه سازی آسیب های مصرف دخانیات از دیگر برنامه های در دستور کار این اداره است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز