حوزه هنری یزد:

هم اندیشی رئیس حوزه هنری یزد با هنرمندان تئاتر

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۱۵:۴۳:۵۹
کد خبر: ۳۳۴۴۶۳
هم اندیشی رئیس حوزه هنری یزد با هنرمندان تئاتر
رئیس حوزه هنری یزد همکاری و همراهی همه هنرمندان تئاتر استان در ایجاد فضای تعاملی و جریان ساز در این عرصه را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، رئیس حوزه هنری یزد در این نشست که شامگاه ششم آبان ماه در پلاتو حوزه هنری برگزار شد بر استفاده هر چه بیشتر هنرمندان از ظرفیت ایجاد شده در حوزه هنری تأکید کرد و تربیت نیروی انسانی متعهد، تولید آثار ارزشمند و فاخر و توزیع آن را از مهم ترین مأموریت های این نهاد برشمرد.

محمد صادق کوچک زاده با اشاره به ظرفیت و توانایی هنرمندان یزدی گفت: باید بیش از پیش از دانش و تجربه فعالان و پیشکسوتان تئاتر در جهت رشد و ارتقای این هنر در استان بهره گرفت. 

وی به بودجه محدود حوزه هنری اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در حد توان و بضاعت خود از هنرمندان حمایت می کند و همواره در راستای تعالی هنر و رشد و پیشرفت هنرمندان استان گام برداشته است.

کوچک زاده همکاری و همراهی همه هنرمندان تئاتر استان در ایجاد فضای تعاملی، هدفمند و جریان ساز را ضروری دانست و اظهار داشت: هنرمندان باید جریان ها و اتفاقات تئاتر را تحلیل کنند و با تقویت خود در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به سخنان جوادیان زاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد مبنی بر تدوین سند توسعه تئاتر استان در آینده گفت: این سند چشم انداز تئاتر استان را ترسیم می کند و هنرمندان باید پیگیر تحقق آن باشند.

کوچک زاده با بیان اینکه امروز به همت همکارانم حوزه هنری یزد دارای یک پلاتو مناسب است، ادامه داد: هنرمندان علاقه مند می توانند از این فضا برای تمرین و اجرای آثار خود استفاده کنند و به طور دائم دست به تولید آثار با کیفیت بزنند زیرا تولید نمایش باعث رونق جریان تئاتر در استان خواهد شد.

وی افزود: حوزه هنری استان در سال های قبل از آثار نمایشی حمایت می کرد اما طی دو سال گذشته با برگزاری جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه این رویکرد تغییر یافته و منجر به تولید اثر شده به طوری که در این مدت 25 اثر نمایشی تولید شده که برخی از آن ها در جشنواره های منطقه ای و ملی خوش درخشیده اند.

رئیس حوزه هنری یزد رویکرد این مرکز را حمایت از جوانان و تجلیل از پیشکسوتان و بهره گیری از تجربه آنان عنوان کرد و گفت: ما هنوز نتوانسته ایم از تمام ظرفیت تئاتر استان به طور کامل استفاده کنیم که این مهم نیازمند آسیب شناسی دقیق است.

کوچک زاده تصریح کرد: همه باید با همدلی، همزبانی و وحدت در راستای تقویت و پویایی تئاتر استان حرکت کنیم تا یک جریان سازنده و اثر گذار در این عرصه شکل بگیرد و این امر جز با همراهی و کمک هنرمندان و اهالی تئاتر و حمایت دستگاه های فرهنگی و هنری محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استعداد و ظرفیت تئاتر استان یزد بیش از آن است که در حال حاضر مشاهده می شود، گفت: این ظرفیت می تواند در عرصه ملی نیز نمایان شده و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد به شرط اینکه خودمان را باور کنیم و به هنرمندان جوان و مستعد بها بدهیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متأسفانه مردم ما کمتر از آثار نمایشی بهره می برند که برای حل این مشکل باید مخاطب شناسی و نیاز سنجی صورت بگیرد.

رئیس حوزه هنری یزد در ادامه به تبیین گزارشی از روند فعالیت ها و عملکرد دو ساله این نهاد پرداخت و اظهار داشت: هدف ما ارائه آمار نیست بلکه هدف ایجاد جریانی سازنده و مؤثر در عرصه هنرهای نمایشی استان است.

در ادامه هر کدام از شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسائل و مشکلات تئاتر استان و لزوم حمایت از هنرمندان جوان و فعالان این رشته بیان کردند.

هنرمندان همچنین برای حمایت از خانواده های داغدار فاجعه منا به کمپین حمایت از قربانیان این حادثه غمبار پیوستند و این بیانیه که به عنوان سند درخواست رسمی از سازمان ملل متحد برای دخالت در افشای این فاجعه است را امضا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز