آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کمین استان یزد

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۰۸:۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۰۰۱۸
آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کمین استان یزد
معاون فرماندار اردکان با هشدار نسبت به حساسیت مردم استان نسبت به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، لازمه جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان و استان یزد را اطلاع‌رسانی مطلوب و به موقع مردم و رعایت موارد بهداشتی از سوی فعالان در این حوزه ذکر کرد.

به گزارش برنا؛ «مصطفی پوردهقان» در نشست ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق ‌حاد پرندگان در اردکان با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا و اقدامات صورت گرفته تا‌کنون، خاطرنشان کرد: طبق گزارشات رسیده متاسفانه این بیماری در پرندگان یکی از استان‌های مجاور و شهرستان‌های آن شیوع پیدا کرده است که توجه و آمادگی کامل دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مهم ‌را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن صورت‌جلسه گذشته این ستاد، خاطرنشان کرد: لازم است تمام نهادهای مربوطه آمادگی لازم را در رویارویی با این ویروس داشته باشند و ادارات مرتبط نسبت به بازدید مستمر از واحدهای تولیدی و مرغداری‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به مرغداران و کارگران آنها و شکارچیان اقدام سریع کنند.

معاون فرماندار بر ضرورت توجه مرغداران به این موضوع حساس و اقدام به بیمه کردن طیور و واکسیناسیون تمام کارگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است تمام مرغداران و فعالان صنعت طیور ضمن افزایش آگاهی خود و رعایت ضوابط بهداشتی، هرگونه مرگ‌ و میر غیر عادی و تلفات را به دامپزشکی شهرستان گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم اقدام شود.

پوردهقان اطلاع‌رسانی مناسب و حساس کردن مطلوب مردم در این رابطه را امری مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که با اطلاع رسانی مطلوب و به موقع مردم، رعایت موارد بهداشتی توسط واحدهای مربوطه و همچنین توجه ویژه به ورود کامیون های حمل کود، مرغ زنده و کشتاری به شهرستان از شیوع این بیماری در شهرستان جلوگیری کامل به عمل آوریم.

«شهرام شاکر» رییس شبکه دامپزشکی اردکان نیز در این جلسه ضمن هشدار جدی به مسئولان و مخاطره آمیز بودن این ویروس، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌عنوان جدی‌ترین چالش صنعت طیور به شمار می‌رود که برای مقابله با بحرانی شدن این موضوع در استان یزد همراهی مردم، مرغداران، پرنده فروشی‌ها و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند را می‌طلبد.

وی با اشاره به ایجاد منطقه قرنطینه در محور نایین – اردکان، خاطرنشان کرد: اقدامات پایش بیماری در زمینه جلوگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان اردکان شدت گرفته است که در این زمینه محیط قرنطینه با استقرار نیروی کارشناس مشخص و با نظارت دادستانی و نیروی انتظامی اقدامات بعدی انجام خواهد پذیرفت.

شاکر افزود: علاوه بر این زنده‌فروشی طیور بومی در سطح شهرستان، ورود کامیون های حمل کود پرندگان و نیز کامیون حمل مرغ از سمت استان اصفهان کاملاً کنترل خواهد شد.

گفتنی است، در این جلسه کلیه دستگاه‌های حاضر موظف به اطلاع رسانی سریع به همشهریان و اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز