تاکید ستاد درآمد استان بر کاهش فرارهای مالیاتی

درآمد استان یزد به ۱۰۲۳ میلیارد تومان رسید

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۲:۵۵:۵۷
کد خبر: ۵۲۰۸۵۸
درآمد استان یزد به ۱۰۲۳ میلیارد تومان رسید
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد درآمد استان در 10 ماهه سالجاری را بالغ بر 1023 میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به میزان مصوب دو درصد کاهش دارد.

به گزارش برنا؛ «علی نمازی» در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان همچنین میزان درآمد مالیات های مستقیم استان شامل اشخاص غیردولتی، حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلی، سهام و املاک، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار را 633 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در قیاس با میزان مصوب 21 درصد رشد نشان می‌دهد.

دبیر ستاد درآمد استان افزود: مالیات حقوق بخش عمومی در این مدت 76 میلیارد تومان بوده، درحالی که مالیات مشاغل 42 میلیارد تومان گزارش شده است.

وی در ادامه میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل را 340 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در قیاس با میزان مصوب 25 درصد کاهش یافته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، میزان درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی درون و برون شهری را 24 میلیارد تومان اعلام کرد.

نمازی همچنین در این جلسه اعلام کرد که درآمد وصولی استان در 10 ماه ابتدای سال، مشتمل بر 96 درصد درآمدهای مالیاتی، 1.5 درصد جرائم و خسارات و 2.5 درصد خدمات و فروش کالا بوده است.

«حمیدرضا نصیری‌زاده» رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد هم در این نشست با اشاره به رشد 16 درصدی درآمدهای استان در سال آینده، تصریح کرد: افزایش درآمدها، به معنی افزایش فشار بر مودیان نیست بلکه هدف شناسایی مودیان جدید است.

وی گفت: همزمان با افزایش مودیان مالیاتی، سعی خواهد شد تا با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد، فرارهای مالیاتی در استان کاهش یابد.

نصیری‌زاده با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به نحوه و میزان اخذ مالیات ها نگاه کارشناسی دارد، بیان کرد: میزان مالیات تشخیصی و پرداختی اصناف مختلف در این ستاد درحال بررسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز