تعرفه عوارض ۹۶ شهرداری یزد مغایر با قانون شناخته شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۱:۰۴:۴۲
کد خبر: ۵۲۴۹۴۷
هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد بندهایی از مصوبه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 96 شهرداری یزد را مغایر قانون دانست و به آن اعتراض کرد.

به گزارش برنا؛ هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد در سی و ششمین نشست این هیئت به بررسی صورت‌جلسه شماره 354 شورای شهر اسلامی یزد با موضوع تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 96 شهرداری یزد پرداخت.

در این بررسی هیئت تطبیق فرمانداری در مورد نحوه محاسبه خسارت آسفالت، به‌منظور ایجاد وحدت رویه در تمامی شهرداری‌های یزد و برخورد یکسان با تمامی دستگاه‌های خدمت رسان نطیر شرکت‌های گاز، توزیع برق، آب و فاضلاب تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری عمل شود.

در ادامه عوارض تفکیک اراضی، با توجه به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال عوارض تفکیک و ابلاغیه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مغایر با قانون تشخیص داده شد.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط هیئت تطبیق فرمانداری یزد بحث تعرفه عوارض و بهای خدمات که با عنوان عوارض حق النظاره شناخته می‌شود و از سوی شورای شهر تنظیم شده به منظور همکاری و مساعدت بیشتر با شهروندان شایسته تجدیدنظر و کاهش مبلغ تعیین شده است.

هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد در بخش دیگری از بررسی های انجام شده با توجه به پیگیری‌های اتاق اصناف استان و در راستای حمایت از صنوف و مشاغل، عوارض سالیانه کلیه مشاغل را شایسته تجدیدنظر و بررسی بیشتر به‌منظور تعامل حداکثری با اصناف دانست.

در ادامه بررسی‌های انجام شده، عوارض انجام معاملات غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مغایر با قانون تعیین شده است.

گفتنی است؛ هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد به ریاست فرماندار یزد و عضویت نماینده شورای اسلامی استان، نماینده دادگستری و با حضور کارشناسان مشاور در امور شهری و حقوقی تشکیل و طبق قانون کلیه مصوبات شوراهای اسلامی شهر را مورد بررسی قرار می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز