توسط مجتمع صنعت آهن و فولاد بافق انجام می شود

صادرات ده هزار تن میلگرد به عراق

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۱:۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۴۹۶۲
صادرات ده  هزار تن میلگرد به عراق
مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق از آغاز صدور صادرات نخستین محموله کارخانه نورد این مجتمع به میزان 10هزار تن در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به کشور عراق خبر داد.

به گزارش برنا؛ سیدمحسن ابوئی افزود: صادرات این میزان میلگرد بارگیری شده در اندازه های مختلف تا پایان سال جاری در چندین نوبت از کارخانه مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به مقصد عراق حمل خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا 70درصد تولید کارخانه نورد میلگرد فولاد بافق به صادرات اختصاص می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت 550 هزار تنی کارخانه نورد میلگرد این مجتمع، بیان داشت: تا 6ماه آینده با ارتقای سطح علمی پرسنل و نصب تجهیزات و بهره گیری از فناوری نوین، این ظرفیت تا 700هزار تن قابل افزایش است.

ابوئی اضافه کرد: خط تولید نورد میلگرد این مجتمع، با استفاده از روز آمد ترین تکنولوژی های بین المللی، طراحی و اجرا شده که قابلیت تولید انواع میلگردهای ساده و آژدار از قطر هشت تا 32 میلیمتر را مطابق با استاندارهای جهانی دارد.

وی اظهار کرد: محموله میلگرد صادراتی این کارخانه از اولین صادرات کالای نهایی معدنی شهرستان بافق در 50 سال اخیر محسوب می شود.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با بیان اینکه کارخانه میلگرد یکی از مجموعه واحدهای افتتاح شده این مجتمع در سال گذشته است، افزود: عملیات اجرایی سایر پروژه های این مجتمع با هدف ایجاد زنجیره کامل تولید فولاد، طی سال های آینده به بهره برداری می رسد.

ابوئی به تلاش برای تحقق اهداف مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: افزایش تولید داخلی،ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، جلوگیری از خام فروشی و حضور در بازارهای صادراتی به عنوان اهداف کلان این مجتمع معدنی است.

کار خانه فولاد و آهن بافق اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و هم اینک سالانه بیش از 500 هزار تن میلگرد تولید می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز