معاون پرورشی آموزش و پرورش یزد خبر داد؛

آموزش ۹ هزار نفر ساعت مشاور امور تربیتی در یزد

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۲:۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۱۵۱
آموزش ۹ هزار نفر ساعت مشاور امور تربیتی در یزد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به نقش علوم تربیتی در هدایت اجتماعی دانش‌آموزان،از آموزش 9 هزار و 680 نفر ساعت مشاور امور تربیتی در یزد خبر داد.

به گزارش برنا، «علی سرداری» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته تربیت‌ اسلامی در مدارس برگزار شد، اظهار کرد: از فردا یک شنبه هشت اسفندماه هفته تربیت اسلامی در مدارس استان یزد به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

وی نهاد امور تربیتی را از جمله نهادهایی دانست که نقش مهمی در راستای حراست از ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب و اسلام بین دانش آموزان ایفا می‌کند.

سرداری مربیان امور تربیتی را راهبران امور تربیت بین دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: با توجه به حساسیت امور تربیتی،‌ به روز شدن آموزه‌های مربیان یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد در مورد برنامه‌های امسال هفته تربیت اسلامی در استان، گفت: دیدار با خانواده شهدای امورتربیتی،‌ برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری جلسات مشاوره با خانواده‌ها و دانش‌آموزان،‌ تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی، برگزاری همایش کوهنوردی، حضور دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مصلاهای نماز جمعه استان، برگزاری گردهمایی استانی معلمان فرهنگی‌، اجرای ویژه برنامه‌های خیابانی نظیر اجرای سرود، برگزاری گردهمایی معاون فرهنگی، تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری، برگزاری گردهمایی مدیران مدارس استان و برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده، از جمله برنامه‌های در دستور کار برای هفته تربیت‌اسلامی در استان یزد است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگی در مباحث قرآنی، افزود: اقامه روزانه 1200 نماز جماعت با همکاری 796 امام جماعت در مدارس استان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی برگزاری جشن تکلیف برای 11 هزار و 250 دانش‌آموز پسر و دختر و اجرای طرح روزه اولی برای 8500 دانش آموز در ماه رمضان، را از دیگر اقدامان انجام شده در حوزه قرآن و عترت است.

سرداری در ادامه با بیان این که 27 مدرسه قرآنی در سطح استان مشغول ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان هستند،‌اظهار کرد: در حال حاضر 19 دارالقرآن جدید در استان یزد تأسیس شده است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش یزد توانمندسازی نیروهای اداری و برگزاری آزمون های مشاوره های را از دیگر اقدامات این معاون در سطح مدارس استان عنوان کرد و گفت:‌ امسال 9 هزار و 680 نفر ساعت مشاورین آموزش دیدند.

وی با اشاره به اضافه شدن سه مرکز مشاوره به مراکز مشاوره آموزش و پرورش یزد،‌ افزود: امسال 660 نفر از فرهنگیان در طرح رابطین مشاوره ای فعالیت کردند.

این مقام مسئول شرکت 100 درصد دانش آموزان متوسطه در آزمون مشاوره‌ای را از جمله ویژگی‌های طرح‌های فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد دانست و بیان کرد: افزایش مهارت‌های اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مهمترین منظور برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای در سطح مدارس است.

سرداری در پایان با بیان این که امسال بیش از 100 رتبه برتر کشوری به معاونت فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد اختصاص یافته، گفت: بیشاز 12 هزار جلد کتاب برای استفاده در قفسه‌های کتاب کلاس‌‎های درس تزریق شده است.

 

نظر شما