معاون استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم برخورد جدی با نانوایی‌های متخلف

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۲:۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۳۱۸۹۲
لزوم برخورد جدی با نانوایی‌های متخلف
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به این که بهداشت و سلامت مردم مقولۀ مهمی است و نمی‌توان از آن گذشت، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و نظارتی استان با برخورد جدی از فعالیت نانوایی‌های متخلف جلوگیری کنند.

به گزارش برنا، «سیدعلی عزالدینی» در نشست شورای آرد و نان استان یزد اظهار کرد: کیفیت و بهداشت نان برای استان مهم است زیرا مردم یزد در هر سه وعدۀ غذایی از نان استفاده می‌کنند و سلامت آنها در گرو نان مورد استفاده است .

وی افزود: برخی عوامل موجب شده کیفیت و بهداشت نان تحت تأثیر قرار گیرد که لازم است شورای آرد و نان استان نظارت خود در این حوزه را قوی تر و جدی‌تر کند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد از دستگاه‌های مربوطه خواست به سرعت نظارت جدی در حوزه آرد و نان را در دستور کار خود قرار دهند.

 این مقام مسئول افزود: تعدادی واحد غیرمجاز نانوایی در شهر یزد شناسایی شده که فهرست این واحدها در اختیار دستگاه‌های ناظر قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود .

عزالدینی در ادامه با بیان این که ذائقه مردم یزد مصرف نان تنوری را ترجیح می‌دهد، گفت: میزان نمک مورد استفاده در اغلب نانوایی‌های تنوری غیراستاندارد است از این‌رو، از مهر ماه 95 مجوز صدور پروانه کسب برای راه‌اندازی نانوایی تنوری داده نشده و تلاش شورای آرد و نان استان ساماندهی این نوع نانوایی‌ها و بعضأ تغییر کاربری است .

معاون استاندار خاطرنشان کرد:‌ شش دستگاه اجرایی مرتبط با حوزه آرد و نان موظفند بر مشکلات بهداشت و کیفیت نانوایی‌های تنوری، نانوایی‌های آزادپز، نانوایی‌های تولیدکننده نان سنگک و نیز نانوایی‌های دارای مجوز نان فانتزی که فروش شیرینی دارند نظارت کند .

وی تصریح کرد: میزان استفاده نمک در نانوایی‌های تنوری و همچنین میزان استفاده جوش شیرین در نانوایی‌های سنگک بالاتر از اندازه استاندارد است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و نیاز به ساماندهی و نظارت بیشتر دارد .

عزالدینی ادامه داد: برخی از نانوایی‌های دارای مجوز نان فانتزی که فروش شیرینی دارند از نظر مسائل بهداشتی مشکل زا شدند و این واحدها همراه با واحدهای آزادپز که از نظر قیمت نان استاندارد نیستند نیاز به نظارت بیشتر دارند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان تأکید کرد: بهداشت و سلامت جامعه مقوله مهمی است که نمی‌توان از آن گذشت، از اینرو واحدهای نانوایی متخلف نباید ملاحظه شوند و دستگاه‌های اجرایی باید طبق قوانین و دستورالعمل‌ها از تخلفات این حوزه حساس جلوگیری کنند 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز