مسابقات مناظره دانشجویی استان یزد در ایستگاه پایانی

۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۱۳:۵۵:۲۶
کد خبر: ۵۳۲۴۳۵
مسابقات مناظره دانشجویی استان یزد در ایستگاه پایانی
مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران «نشان خواجه‌ نصرالدین طوسی» در استان یزد با قهرمانی تیم «دندانپزشکان خلاق» از دانشگاه علوم پزشکی یزد به کار خود پایان داد.
به گزارش برنا، در پایان رقابت‌های پایانی این دوره از مسابقات که در سالن دکتر جزیره‌ای دانشگاه یزد برگزار شد، «دندانپزشکان خلاق» در مناظره با تیم «بصیرت» از دانشگاه فرهنگیان در خصوص موضوع «رفتار اشتباه نخبگان و چهره‌های مشهور عامل ترویج بی‌اخلاقی در جامعه است» بحث و رقابت کردند که در نهایت هیات داوران تیم «دندانپزشکان جوان» را لایق کسب عنوان نخست مسابقات دانست و «بصیرت» دوم شد.

در رقابت‌های رده‌بندی نیز تیم‌های «نواندیشان» از علوم پزشکی و «شباویز» از دانشگاه یزد با هم بر سر موضوع «مهمترین دلیل بالارفتن سن ازدواج، عدم استطاعت مالی است» مناظره کردند که تیم «شباویز» موفق به کسب عنوان سومی این مسابقات شد.

دکتر «مهدی باصولی» رییس جهاددانشگاهی استان در ایین اختتامیه و تجلیل از تیم‌های برتر این مسابقات با اشاره به اهمیت برگزاری این قبیل رقابت‌ها در دانشگاه، از ثبت‌نام 50 تیم از هشت دانشگاه استان برای حضور در این رقابت‌ها که نهایتاً منجر به رقابت 32 تیم از هفت دانشگاه شد، خبر داد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از برگزاری این رقابت‌ها که قریب 10 روز  طول کشید، ابراز امیدواری کرد که هر سال شاهد برگزاری باشکوه‌تر این مسابقات و دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان باشیم.

دکتر «سید علیرضا افشانی» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این مراسم با تشکر از برگزار‌کنندگان این برنامه به ویژه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، نوع نگاه شرکت‌کنندگان به مسابقات و احترام آنها به نتایج در این دوره رقابت‌ها را ستود و گفت: این نوع نگاه باید برای مدیران سیاسی و اجرایی درسی باشد به نحوی که افراد نظرات خود را با متانت و احترام و بدون تعصبات بی‌مورد بیان کنند و برای قضاوت مردم احترام قائل شوند.

وی مناظره‌ها را از چند جهت حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری مناظره‌های دانشجویی تشویق دانشجویان به مطالعه بیشتر در مباحث غیردرسی است.

افشانی همچنین خاطرنشان کرد: البته مناظره‌ها می‌توانند در افزایش آگاهی دانشجویان نقش موثری داشته باشند و باب‌های جدیدی را پیش روی آنها بگشایند.

در پایان این برنامه نیز با حضور «سعید عبداللهی» مشاور استاندار در امور تحول و سلامت اداری، دکتر باصولی رییس جهاددانشگاهی و دکتر اسعدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و هنر یزد، از عوامل، داوران و همکاران و تیم‌های برتر مسابقات تجلیل شد.

 

نظر شما