معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد خبر داد:

تدوین وصیت نامه ۳۸۰۰ شهید استان یزد

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۵:۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۳۲۹۳۶
تدوین وصیت نامه ۳۸۰۰ شهید استان یزد
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از جمع آوری و تدوین وصایای افزون بر سه هزار و 800 شهید در این استان خبر داد.

به گزارش برنا، محمد حسن فاضلی در نشست با خبرنگاران یزد با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت های فرهنگی در حفظ و ترویج فرهنگ شهادت افزود: در این خصوص امسال کتاب فرهنگ شهدای یزد منتشر می شود.

وی ادامه داد: این کتاب ارزشمند شامل اطلاعات ، وصایا و تصاویر تمام شهدای استان یزد است که مناسب طراحی و در دسترس عموم و تمام علاقمندان برای بهره برداری و استفاده معنوی قرار می گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهیدان در سطح استان اشاره و گفت: امسال افزون بر سه هزار یادواره و یادبود شهدا با همکاری دستگاه های مختلف و بخصوص همراهی مردم و خانواده‌های معزز شهیدان برگزار شده است.

فاضلی در زمینه فعالیت های علمی برای فرزندان شاهد نیز اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته افزون بر 70 درصد دانش‌آموزان شاهد استان یزد ممتاز شدند که میانگین کشوری این آمار 59 درصد است.

وی گفت: هم اکنون افزون بر چهار هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در 70 مرکز آموزشی استان یزد مشغول تحصیل هستند که 30 درصد را دانشجویان ممتاز تشکیل می دهد.

همچنین معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اجرای موفقیت آمیز طرح پایش سلامت جانبازان و خانواده معزز شهیدان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در سطح استان خبر داد.

سیروس آقابزرگی گفت: ارتقای سلامت جامعه زیر پوشش از اولویت اصلی و همیشگی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد است که همچنان در سال های آینده با قوت تداوم خواهد داشت.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: 27 هزار جانباز و پنج هزار خانواده شهید زیر پوشش خدمات درمانی بنیاد شهید هستند که در طول سال از برنامه ها استفاده می کنند.

آقابزرگی گفت: ارائه خدمات درمانی در منزل نیز از جمله برنامه های بهداشتی و درمانی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان است که طبق برنامه ریزی انجام می گیرد و امسال حدود 2 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز