رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

امید به بررسی قانونمند صلاحیت ها دلیل افزایش ۱۲درصدی داوطلبان یزد است

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۱:۳۶:۳۶
کد خبر: ۵۴۰۸۱۸
امید به بررسی قانونمند صلاحیت ها دلیل افزایش ۱۲درصدی داوطلبان یزد است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: امید به بررسی قانون‌مند صلاحیت داوطلبان در سطح جامعه افزایش یافته و این موضوع یکی از دلایل افزایش 12درصدی داوطلبان انتخابات شوراها است.

به گزارش برنا، محمدعلی طالبی در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان با اعضای ستاد انتخابات شهرستان بافق هدف از برگزاری این نشست ها را ایجاد هماهنگی بین اعضای ستاد انتخابات استان با دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شهرستانها عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه بین هیئت های اجرائی، نظارت و بازرسی انتخابات تعامل کامل برقرار است، گفت: این تعامل بین ارکان انتخابات می تواند منجر به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با کمترین حاشیه و تنش شود.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: با پایان مهلت قانونی بررسی استعلام های چهارگانه، تمامی استعلام ها پاسخ داده شده است و از روز 17 فروردین ماه وارد مرحله حساس بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی هیئت های اجرایی به مدت یک هفته می شویم.

طالبی افزود: سلامت کامل و قانونمند، تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تعامل و هماهنگی کامل بین هیئتهای اجرائی، نظارت و بازرسی و ستاد انتخابات استان و نیز تأمین امنیت و آرامش کامل انتخابات در فضای سیاسی و اجتماعی استان را در دستور کار ستاد انتخابات قرار داده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان در دوره های گذشته تعامل بین دست اندرکاران برگزاری انتخابات را در سطح خوبی تجربه کرده و مشارکت بالایی از نظر حضور مردم در انتخابات داشته است.

وی گفت: شرایط بین المللی و داخلی اقتضاء می کند در ارتباط با بحث برقراری امنیت و آرامش انتخابات تدابیر ویژه ای داشته باشیم.

طالبی در پایان سخنان خود از اعضای ستاد انتخابات شهرستان بافق خواست تا روز آخر برگزاری انتخابات فعال باشند و از همین امروز پیش‌بینی امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری باشکوه و قانون‌مند انتخابات انجام دهند.

** رشد 30 درصدی بانوان داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان بافق

در ادامه این جلسه دبیر ستاد انتخابات استان گفت: خوشبختانه این شهرستان در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت بالای 97.9 دهم درصدی و 93 درصدی در انتخابات را داشته است.

محمد محامدی افزود: این در حالی است که استان یزد در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل مشارکت 86.5 درصدی و در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت 79 درصدی را داشته است.

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان بافق مشارکت 97 و 9 دهم درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و 93 درصدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای دورۀ قبل داشته است، خواستار حفظ و افزایش این حضور حداکثری در انتخابات پیشرو شد.

در ابتدای این نشست هر یک از اعضای ستاد انتخابات استان و مسئولان کمیته‌های مختلف به بیان گزارشی از فعالیت‌های تحت مسئولیت خود پرداختند و دستورالعمل و آیین‌نامه‌های برگزاری انتخابات ابلاغی از سوی وزارت کشور مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفت.

 

نظر شما