رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد:

۱۵۰۰ شغل از محل تسهیلات رونق تولید در استان یزد ایجاد شد

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۶:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۵۲۳
۱۵۰۰ شغل از محل تسهیلات رونق تولید در استان یزد ایجاد شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از ایجاد هزار و 500 شغل از محل پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان یزد ایجاد شد.
به گزارش برنا، حمیدرضا نصیری زاده در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: تولید ناخالص ملی استان یزد 23 هزار و 601 میلیارد تومان در سال گذشته بوده که سهم استان 2.1 درصد تولید ناخالص کشور است.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید ناخالص ملی در استان یزد 22 میلیون و 100 هزار تومان است، عنوان کرد: درآمد سرانه استان بالاتر از میانگین کشوری است و رشد سالانه تولید ناخالص استان 28 درصد است که در کشور این میزان 23 درصد است.

نصیری زاده یادآور شد: یزد به جز در بخش ساختمان در همه زمینه های دیگر اعم از صنعتی، کشاورزی و ... رشد سالانه بالاتر از شاخص های کشوری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در زمینه اقتصاد مقاومتی و فعالیت های انجام شده در این حوزه نیز بیان کرد: در استان یزد کارگروه های تخصصی 9 گانه ایجاد شد که 32 جلسه تخصصی با 105 دستور کار داشت و در شهرستانهای استان نیز کارگروه ها فعالانه وارد عمل شدند.

نصیری زاده خاطرنشان کرد: در کارگروه هایی که برگزار شد 97 طرح مصوب شد.

وی همچنین از سرشماری و پایش 3 هزار و 600 واحد صنعتی در استان یزد خبر داد و گفت: مشکلات این واحدها بررسی شد و از آنها به ویژه از صنایع غالب مانند کاشی و سرامیک و ... حمایت شد.

نصیری زاده همچنین از ارائه آموزش در حوزه اقتصاد مقاومتی به 11 هزار و 552 نفر ساعت خبر داد و بیان کرد: این آموزش ها با محوریت مولفه های کلیدی اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

وی همچنین از احصا بیش از 380 طرح عمرانی نیمه کاره شناسایی شده در استان یزد خبر داد و گفت: بخشی از این طرح ها برای واگذاری به بخش خصوصی مشخص شد و تسهیلات دریافت کردند

نصیری زاده با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات 330 واحد تولیدی و کشاورزی از رکود نسبی خارج شدند و به دنبال رونق واحدهای تولیدی و صنعتی، هزار و 500  شغل نیز در استان یزد ایجاد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز