مدیرکل استاندارد استان یزد خبر داد:

رشد ۳۰درصدی تولید کالاهای استاندارد در استان یزد

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۳:۰۵:۳۰
کد خبر: ۵۴۲۶۸۹
رشد ۳۰درصدی تولید کالاهای استاندارد در استان یزد
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: با رشد 30درصدی استاندارد کالاهای تولیدی طی سه سال گذشته در این استان آمار پوششی استاندارد به یکهزار و 340 واحد تولیدی یعنی معادل ٧٥ درصد رسیده است.

به گزارش برنا، محمدحسین ماجدی اردکانی افزود: ارزیابی عملکرد استاندارد در مدت یاد شده نشان داده که با توجه به منابع در اختیار، قانون بهتر و با سرعت بیشتر اجرا شده و اقبال بیشتر مردم به استاندارد نیز در سال گذشته مایه مباهات است.

وی افزود: مردم بهترین پشتوانه های استاندارد هستند و هر روز شاهد شناخت بیشتر مردم از استاندارد و مطالبه کالاهای استاندارد از سوی آنها هستیم و این تکلیف ما را سنگین تر می کند.

مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد: گرچه تا رساندن مردم به حقوق خود و استاندارد شدن تمامی کالاها و خدمات در جامعه فاصله زیادی داریم ولی همین اقدامات محدود درخصوص ارتقای کیفیت مورد رضایت مردم بوده است.

ماجدی اردکانی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش و همت تولیدکنندگان استان 25 درصد باقیمانده واحدهای تولیدی که زیر چتر استاندارد نبوده و عمدتا' در حوزه های ساختمان و فلزات گران بها هستند نیز هر چه زودتر زیر پوشش قرار گیرند.

ماجدی اردکانی در پایان گفت:برای تحقق کامل شعار و پیام امسال مقام معظم رهبری و همچنین در راستای بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی معظم له در حوزه استاندارد و کیفیت باید از همه واحدهای تولیدی استان، حدود 2 هزار واحد دیگر از سوی استاندارد تعیین تکلیف شوند.

در مجموع در استان یزد سه هزار و 700واحد تولیدی فعال است و در سه سال گذشته برای 242 واحد تولیدی جدید پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و پروانه یکهزار و 888 واحد تولیدی نیز تمدید شده است

 

نظر شما