فرماندار اردکان:

سواد سلامت باید در اولویت آموزش بین مردم قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۷:۴۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۵۰۳
فرماندار شهرستان اردکان گفت: امروزه سواد سلامت باید از اولویت های آموزش در زندگی قرار گیرد.

به گزارش برنا هادی مقیمی درنشست شورای سلامت با تبیین تأثیرات ثبات اجتماعی و سیاسی بر روح و روان جامعه، افزود: هنگامی‌که مدیریت یک کشور ثبات داشته و از اقدامات هیجانی بپرهیزد، متقابلا این آرامش به جامعه منتقل و موجب ایجاد آرامش خاطر بیشتری در زندگی مردم آن جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیرات سوء بی ثباتی اقتصادی در دولت گذشته اضافه کرد: هنگامی‌که عقلانیت، منطق و تدبیر بر امور جاری و اداری حاکم باشد اثراتش همانند باران بر جامعه تأثیر می‌گذارد.

رئیس شورای سلامت شهرستان اردکان با بیان اینکه قصد آمارسازی نداریم و نباید چشم مان را به روی واقعیت‌ها ببندیم، تصریح کرد: جوامع کویری به لحاظ روحی و روانی شرایط شان به‌مراتب دشوارتر از مناطق آب و هوایی خنک است و استان یزد نیز از این موضوع جدا نیست.

مقیمی گفت: پذیرش واقعیت‌ها یعنی درمان و اصلاح یک روند؛ زیرا پیشگیری بهتر از درمان و نقش آموزش نیز انکارناپذیر است.

فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: مهارت‌ها و سبک زندگی مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است که این امر باید بیشتر مورد توجه متخصصان قرارگیرد.

مقیمی تأکید کرد: با توجه به حضور مهاجران متعدد به دلیل صنعتی شدن در این شهرستان بیشترین علت خودکشی‌ها مربوط به ناهمخوانی فرهنگ مهاجران با جامعه اردکان است.

فرماندار اردکان افزود: بهداشت و روان در حوزه زنان نیاز به تلاش بیشتری دارد زیرا زمانی شاهد جامعه سالم هستیم که زنان آن جامعه سالم باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز