معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد:

سالانه باید ۱۰درصد از کمک معیشت مددجویان با ایجاد اشتغال قطع شود

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۸:۵۲:۲۹
کد خبر: ۵۴۶۶۳۰
سالانه باید ۱۰درصد از کمک معیشت مددجویان با ایجاد اشتغال قطع شود
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: براساس وظایفی که از سوی مقام معظم رهبری برای این نهاد تعریف شده ، سالانه باید 10 درصد از کمک معیشت مددجویان کمیته امداد امام خمینی با ایجاد اشتغال ، کسب درآمد و رسیدن به خود اتکایی قطع شود.

به گزارش برنا، امیر زین العابدین قمی در کارگروه اشتغال شهرستان اشکذراظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان خود در سال گذشته با حوزه های ستادی دستگاه ها و سازمان های مرتبط با اشتغال تفاهم نامه های را امضا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 8 درصد از جمعیت شهرستان اشکذر که بخش اعظم آن مربوط به بخش روستایی است از جمله مخاطبان کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: هم اکنون 2 هزار و 900 نفر در این شهرستان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

قمی تصریح کرد: در سالجاری برای 230 نفر از مددجویان 18 تا 50سال اقداماتی تحت عنوان مشاوره شغلی و نیز بررسی توان سنجی برای ایجاد اشتغال صورت می گیرد.

وی افزود: تیم مشاوره کمیته امداد که مشمول پزشک، روانشناس ، مددکار و مشاوره وروان شناس شغلی است در شهرستان اشکذر مستقر می باشد که خدمات مشاوره شغلی و توان سنجی برای مددجویان از سوی این تیم صورت می گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی یزد یاد آور شد: اولین موضوعی که برای ایجاد درآمد پایدار مددجویان نیاز است بحث نیازهای شغلی آنهاست که نیازهای شغلی آنها به نیازهای شغلی شهرستان و اینکه در شهرستان چه شغل های قابل اجرا و درآمد زا هست برمی گردد.

وی افزود : در این راستا هر سازمانی بنابر تخصص خود شغل هایی که مورد نیاز شهرستان است را به کمیته امداد امام خمینی اعلام تا بتوان شغلی درآمد زا و پایدار برای مددجویان کمیته امداد فراهم کرد.

قمی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی از لحاظ تامین اعتبار بنابر حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت مشکلی ندارد خاطر نشان کرد: در حال حاضر مددجویان می توانند 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ صفر درصد از صندوق قرض الحسنه کمیته امام خمینی برای ایجاد شغل دریافتکنند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تبصره های تکلیفی دولت می توان 15 میلیون تومان از طریق بانک ها به مددجویان برای ایجاد شغل تسهیلات ارایه کرد.

وی افزود: همچنین در مناطق محروم مثل حوزه خضرآباد می توان تا 1یک میلیارد تومان از سر فصل توسعه ملی به مددجویان برای ایجاد شغل تسهیلات پرداخت کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی یزد اظهار داشت: در سال جدید با امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید می توان تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی پرداخت کرد.

وی از مسوولان شهرستان خواست تا فضاهای بلا استفاده موجود در شهرستان برای ایجاد کارگاه های تولیدی و اشتغال از سوی سازمان های مربوطه را به کمیته امداد امام خمینی معرفی تا با راه اندازی این کارگاهها از سوی این نهاد زمینه اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی و حتی افراد غیر مددجو فراهم شود.

معاون فرماندار اشکذر نیز با بیان اینکه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید نامگذاری شده است اظهارداشت : وظیفه دولت و مسوولان در زمینه ایجاد اشتغال سنگین تر است و باید در این راستا فعالیت بیشتری صورت گیرد.

علیرضا ابوالحسنی افزود: اگر بتوانیم اشتغال و تولید را رونق دهیم گامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برداشته ایم چرا که این دو ارتباط مستقیم باهم دارند.

وی یادآور شد: یکی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد درون زاو برون گرا است که به معنای صادرات غیر نفتی که متکی به افزایش تولید ، توسعه کارخانه ها و واحدهای تولیدی است .

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم واحد های تولیدی را در کشور افزایش دهیم به تبع آن معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش داده ایم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز