دبیر هیات نظارت از حقوق شهروندی دادگستری استان یزد خبر داد:

۱۶۸ بازرسی هیات نظارت بر حقوق شهروندی یزدی‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۰:۴۷:۰۷
کد خبر: ۵۴۸۳۳۱
۱۶۸ بازرسی هیات نظارت بر حقوق شهروندی یزدی‌ها
دبیر هیات نظارت از حقوق شهروندی دادگستری استان یزد از انجام 168 مورد بازرسی این هیات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا، «محمدحسین بهشتیان» در این رابطه افزود: 51 مورد از این بازدید‌ها از مراجع انتظامی و زندان‌ها و 117 مورد بازرسی نیز از مراجع قضایی صورت گرفته است .

وی اظهار کرد: بازرسان هیات‌های نظارت و بازرسی در کلیه مأموریت‌های خود طبق فرم‌های مخصوص وظایف محوله را انجام و با دقت به بررسی جوانب مختلف پرداختند که در مجموع این گزارشات شش مورد تذکر، 11 مورد پیشنهاد تشویق و یک مورد نیز نقض حقوق شهروندی ثبت شده است .

این مقام قضایی، سعی در رفع نواقص و اصلاح روش‌ها را از نتایج این بازرسی‌ها دانست و بیان کرد: در سال گذشته، پنج مورد گزارش و شکایت مردمی از نقض حقوق شهروندی نیز به دبیرخانه هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی واصل شد که همه پیگیری و بررسی ‎ های دقیق صورت گرفت و نتایج نیز اطلاع‌رسانی شد .

دبیر هیات نظارت از حقوق شهروندی دادگستری استان یزد یا یادآوری آمادگی این هیات نسبت به دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نقض حقوق شهروندی در استان، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت   http://hoghooghshahrvandi.ir/ شکایات و گزارش‌های خود را به دبیرخانه هیات نظارت حقوق شهروندی اعلام کنند .

بهشتیان به احصاء و بررسی آراء صادره در محاکم دادگستری استان راجع به حقوق بشر نیز اشاره کرد و گفت:  شعب و محاکم دادگستری باید تصویری از تمام قرارهای قضایی، دادنامه‌ها و آراء صادره در مورد اتباع بیگانه، اقلیت‌های مذهبی و سایر فرقه‌های مذهبی در شعبه خود را در پایان هر ماه به منظور بررسی مجدد و رعایت و الزام به قوانین حقوق بشر به معاونت برنامه‌ریزی دادگستری ارسال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز