۵۰۰ اثر به هشتمین کنگره کشوری شعرکویر ابرکوه رسید

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۲:۴۶:۴۸
کد خبر: ۵۴۹۶۷۰
۵۰۰ اثر به هشتمین کنگره کشوری شعرکویر ابرکوه رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: از 28 استان کشور500 اثر به دبیرخانه کنگره کشوری شعر کویر به میزبانی ابرکوه واصل شده که 20 اثر منتخب آن مورد تجلیل قرار می گیرد.

به گزارش برنا؛ علی غیاثی ندوشن اظهار کرد: شهرستان ابرکوه در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه میزبان شاعران کشور در هشتمین کنگره سراسری شعر کویر است.

وی افزود: کنگره سراسری شعر کویر با موضوع شب های پرستاره کویر، سرو4500 ساله ابرکوه نماد ایستادگی، خصلت مردمان کویر از جمله دیانت، قناعت، محبت، گذشت، صبوری، سخت کوشی، کار و تلاش، کارآفرینی، مهمان نوازی و ترویج فرهنگ خیریه و سایر ویژگی های مرتبط با فرهنگ مردمان کویر برگزار می شود.

غیاثی بابیان اینکه ابرکوه ظرفیت بالائی در شعر و ادبیات و هنر دارد تصریح کرد: هفت کنگره شعر سراسری شعر کویر با حضور شاعران نامی کشور تاکنون در این شهر فرهنگی و تاریخی برگزارشده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد هدف از برگزاری کنگره شعر کویر را بهره گیری از ظرفیت های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت بومی و فرهنگی استان یزد عنوان کرد که باید در قالب های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شده و این آموزه ها به نسل های بعدی منتقل شود.

این مسئول فرهنگی استان بابیان اینکه ابرکوه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص شعر حرف های زیاد برای گفتن دارد، ادامه داد: درکنگره ها و جشنواره ها باید به مسائل اجتماعی نیز پرداخته شود و شاعران و هنرمندان و هنر دوستان برای اثر بخشی و کیفی شدن فعالیت ها تلاش کنند.

وی از رسانه ها خواست در زمینه برگزاری کنگره سراسری شعر کویر که در ابرکوه برگزارمی شود، اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در روز برگزاری کنگره شعر کویر، کتاب شعر کویر که اشعار هفت دوره قبلی این کنگره از سال های 1384 تا 1394 را در بر می گیرد، رونمایی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز