مدیر‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای یزد خبر داد؛

آموزش شش میلیون و ۲۷۰ هزار نفر ساعت در استان یزد

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۲:۲۷:۵۹
کد خبر: ۵۶۵۴۸۰
آموزش شش میلیون و ۲۷۰ هزار نفر ساعت در استان یزد
مدیر‌کل سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای یزد با اشاره به رشد آموزشی هر ساله این سازمان، از آموزش شش میلیون و 270 هزار نفر ساعت در سال گذشته در یزد خبر داد.

به گزارش برنا؛ «علی‌آقا افضلی» با اشاره به این که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار در سال 1359 تشکیل شده است، اظهار کرد: از سال تأسیس تاکنون برنامه های آموزشی این سازمان رشد و پیشرفت داشته به گونه‌ای که در حال حاضر بالغ بر شش هزار و 300 استاندارد آموزشی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و 63 رشته آموزشی برای آن تعریف شده است .

وی با بیان این که 16 مرکز آموزش دولتی و 350 آموزشگاه آزاد در استان یزد مشغول به فعالیت هستند، افزود: این سازمان علاوه بر مراکز دولتی، قسمتی از آموزش‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، آموزشگاه آزاد با اخذ مجوز از فنی و حرفه‌ای می‌تواند آموزش‌های مهارتی را به داوطلبان ارائه دهد .

افضلی در این مورد گفت: کارآموزانی که در مراکز  آموزشی آزاد و زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‌ای هستند آموزش می‌بینند از نظر این اداره کل معتبر بوده و با قبولی در امتحان مدرک فنی و حرفه‌ای اخذ می‌کند.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان یزد در ادامه با اشاره به این که بالغ بر شش میلیون و270 هزار نفر ساعت در سال گذشته آموزش دیدند، تصریح کرد: براساس این آمار بالغ بر سه میلیون و 690 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و دو میلیون و 580 هزار نفر ساعت در بخش خصوصی آموزش داده شدند.

وی با بیان این که از لحاظ نفر دوره‌ای در بخش دولتی 22 هزار نفر دوره و در بخش خصوصی 12 هزارو 300 نفر دوره در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند، افزود: این افراد با کسب مهارت‌های آموزشی و برگزاری امتحان در پایان دوره موفق به اخذ گواهی نامه شدند .

این مقام مسئول با اشاره به این که به طور کلی افراد مراجعه کننده به فنی و حرفه‌ای هشت گروه هستند بیان کرد: یکی از این گروه ها را افراد بیکاری تشکیل می دهند که برای پیدا کردن شغل مهارتی را فراگرفته و در نهایت جذب بازار کار شده یاخود این افراد کارآفرینی می کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفت گروه دیگر را دانش‌آموزان شاخه کار و دانش، دانشجویان، بانوان، سربازان پادگان‌ها، نادمین در زندان‌ها، روستاییان و افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری هستند تشکیل می دهند .

افضلی با بیان این که تنها یک گروه از افراد هستند که مستقیما بعد از آموزش جذب بازار کار می‌شوند خاطرنشان کرد: این گروه کارجویانی هستند که به دنبال کار می گردند و هفت گروه بعدی تنها زمینه ای برایشان فراهم شده است که بعدا بتوانند وارد بازار کار شوند .

وی در پایان گفت: بقیه افراد باید چهار سال دیگر نیز آموزش ببینند و سپس وارد بازار کار شوند که در این میان سربازان پادگان ها و دانشجویانی که بومی استان یزد نیستند با کسب مهارت‌های لازم به شهر خود برمی گردند و جزء آمار اشتغالی استان یزد به حساب نمی‌آیند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز