امام جمعه یزد:

توجه به حجاب راهنمایان تورهای گردشگری بیشتر شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۲:۴۷:۲۶
کد خبر: ۵۶۵۵۰۳
توجه به حجاب راهنمایان تورهای گردشگری بیشتر شود
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به رعایت اصول اسلامی از سوی گردشگران خارجی، گفت: توجه به حجاب راهنمایان تورهای گردشگری افزایش یابد.

به گزارش برنا، آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در نشست مشترک دبیران و معاونان و مسئولان ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد‌ اظهار کرد: در ارتباط با موارد شخصی که اتفاق می‌افتد، باید تذکر لسانی توسط افراد آموزش دیده انجام شود .

وی افزود: به ویژه در ماه مبارک رمضان ما باید یک حرکتی را به صورت علنی و آشکار داشته باشیم نه اینکه با همدیگر جلسه‌ای داشته باشیم و موضوع به یک صورت جلسه ختم شود و به انتظار رخ دادن یک موضوعی باشیم و سپس به سمت این حرکت کنیم .

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای ماه مبارک رمضان تبلیغات وسیعی در قرآن کریم انجام داده و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم در ارتباط با این ماه تاکیدات بسیار ویژه‌ای داشته‌اند .

ناصری یزدی با اشاره به این که به موضوع بیان ارزش‌های ماه رمضان اقدامات کاملی انجام نشده، گفت: در ارتباط با برنامه‌های رسانه‌ای مرتبط با اهیمت این ماه باید کار بهتری انجام می‌دادیم و الان هم باید در این زمینه حرکت کنیم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: لازم است اهمیت و بزرگی ماه رمضان را به گوش همگان برسانیم به گونه‌ای که افراد خودشان از این ماه خجالت بکشند و حرمت‌های لازم را نگاه دارند .

وی تصریح کرد: همانطوری که در ارتباط با فضای انتخاباتی به صورت کامل از ظرفیت رسانه‌ها و ادارات استفاده می‌شود تا مردم کاملا در این فضا قرار گیرند، باید برای ماه مبارک رمضان هم به همین صورت اقدام نموده و رمضان برای همه مردم مهم و مورد احترام شود .

امام جمعه یزد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و ادارات مختلف را در این زمینه نقش‌آفرین دانست و افزود: از آنجا که این جو در جامعه به درستی ایجاد نشده، بعضی افراد اقدام به روزه‌خواری علنی می‌کنند .

ناصری یزدی باید به گونه‌ای فضاسازی کنیم که هر کسی از کوچک و بزرگ بفهمد که ماه مبارک رمضان است و همه مردم نسبت به این موضوع اهمیت خاصی داشته باشند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ارزش و فضیلت بیدار شدن در سحر ماه مبارک رمضان و خوردن سحری اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان موضوع سحری خوردن‌ها هم کم رنگ شده و حتی بعضی روزه‌داران هم برای سحری بیدار نمی‌شوند و فضیلت سحرهای ماه مبارک رمضان را نمی‌برند .

وی با بیان این که برخی افراد قصد دارند اقدام به هنجارشکنی در جامعه کنند، تصریح کرد: این مسائل نگرانی‌های زیادی برای مومنین ایجاد کرده و تماس‌ها و انتقادهای زیادی از سوی عموم مردم در ارتباط با این موضوعات انجام می‌شود که باید حتما رسیدگی کنیم .

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: موضوع بعدی در ارتباط با گردشگری است، نکته بسیار مهم در این زمینه این است که حرکات و اقدامات گردشگران بر اساس حرکاتی است که راهنماهای آنها انجام می‌دهند .

ناصری یزدی ادامه داد: در درجه اول این راهنمایان باید خودشان حجاب و مسائل دینی را به درستی رعایت کنند چرا که متاسفانه برخی از آنها با مشکلاتی در زمینه حجاب روبرو هستند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در صورتی که ما در داخل کشور مسائل و ارزش‌های دینی را رعایت کنیم، نه تنها جلوی تاثیرگذاری سوء گردشگران خارجی به مردم را می‌گیریم بلکه خودمان بر روی آنها هم تاثیرگذار می‌شویم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز