با حضور معاون رییس جمهور انجام شد

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی یزد

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۰۹:۲۷:۵۴
کد خبر: ۵۶۹۳۷۳
افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی یزد
تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد عصر چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسوولان استان یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا معصومه ابتکار با حضور در شهرک صنعتی استان یزد، فاز نخست تصفیه خانه یاد شده را با ظرفیت چهار هزار و 500 مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز افتتاح کرد.

تصفیه خانه یاد شده که 65 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب دارد در زمینی به مساحت 56هزار مترمربع و با هزینه 95 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

واحدهای تصفیه خانه مورد اشاره شامل آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ اولیه فاضلاب خام ، واحد دانه گیری ،چربی گیر با هوادهی و ایستگاه پمپاژ پساب است.

همچنین این تصفیه خانه دارای مخازن متعادل سازی ، هوادهی لجن و ته نشینی استاتیکی است.

عملیات اجرایی این تصفیه خانه از سال 91 در استان یزد اغاز شده بود.

طرح تصفیه خانه مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد در دو مدل با هدف آبیاری فضای سبز برنامه ریزی شده و قادر است بصورت شبانه روز 9 هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند و فاز دوم آن در صورت تکمیل ظرفیت فاز نخست، اجرایی می شود.

شهرک صنعتی یزد در پنج کیلومتری غرب شهر یزد واقع شده، هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب و 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.

وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان 6 هزار و 622هکتار و منطقه ویژه اقتصادی 570 هکتار اعلام شده است.

 

نظر شما