ساخت سه مهمان‌شهر جدید برای اتباع خارجی در استان یزد

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۵:۲۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۶۶۳۸
ساخت سه مهمان‌شهر جدید برای اتباع خارجی در استان یزد
معاون استاندار یزد با اشاره به ضرورت همگرایی و همدلی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در مورد مدیریت اتباع خارجی در استان،‌گفت: تدوین و اجرای استراتژی مشخص در حوزه مدیریت اتباع خارجی ضروری است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدعلی طالبی  با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که به دعوت اعضای شورای شهر برای پاسخ به چگونگی ساماندهی اتباع خارجی آمده بود، ‌اظهار کرد:‌ شرایط کنونی مهاجرین خارجی در یزد وارث شرایطی مربوط به چهار دهه گذشته است.

وی فقدان استراتژی مشخص در مورد حضور اتباع خارجی در یزد را از جمله ویژگی‌های برنامه‌ریزی چهار دهه گذشته دانست و افزود: اتباع خارجی ساکن در یزد عمدتاً افغانستانی و برخی هم عراقی هستند.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که طرح ساماندهی اتباع خارجی در سال 92 به تصویب شورای تأمین استان یزد رسید و به وزارت کشور اعلام شده است،‌ گفت:‌ در طرح استانی ساماندهی اتباع خارجی چند حوزه «ترد اتباع غیرمجاز»،‌»ساماندهی اسکان اتباع»،«اشتغال» و «مدیریت فرهنگی و اجتماعی اتباع» مورد بررسی و در دستور کار جدی قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به وجود سه مهمانشهر در شهرستان‌های تفت،‌میبد و اردکان برای اسکان اتباع خارجی مجاز در استان،‌ تصریح کرد: ‌بحث ایجاد سه مهمانشهر جدید از جمله اقداماتی است که به منظور ساماندهی اسکان اتباع خارجی مجاز در استان یزد انجام و در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:‌ حضور اتباع در مهمانشهرها باتوجه به تسهیلات و امکاناتی که برای آنها ایجاد می‌شود بهتر است.

معاون استاندار یزد با اشاره به این موضوع که در بحث اشتغال یک سری از مشاغل هستند که اتباع نمی‌توانند در آنها مشغول به فعالیت باشند،‌ گفت: مدیریت اشتغال اتباع از دیگر اقدامات جدی در این حوزه است.

وی جامعه‌پذیری اتباع خارجی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار جدی استانداری یزد دانست و بیان کرد:‌ افراد بومی باید بپذیرند که اتباع خارجی مجاز تا زمانی که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند می‌توانند به عنوان شهروند در کنار ما زندگی کنند.

طالبی در ادامه همگرایی و همدلی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در مورد مدیریت اتباع خارجی را ضروری دانست و گفت:‌ ستاد ساماندهی اتباع خارجی در شهرستان یزد ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت برنامه برای ساماندهی اتباع خارجی در یزد،‌ گفت: شورای اسلامی شهر یزد به عنوان متولی مدیریت یکپارچه شهری میزان پذیرش اتباع خارجی در این شهر را تعیین و اعلام کند.

وی با موضوع ساماندهی اتباع خارجی در یزد تشکیل شده بود،‌ با بیان این‌ که شورای شهر با پرداختن به پدیده حضور اتباع خارجی، ‌وظیفه مدیریتی خود را انجام داده است،‌ اظهار کرد: بحث ساماندهی و مدیریت حضور اتباع خارجی بسیار حساس و پیچیده است.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از جمعیت زندانیان استان را افراد غیربومی و عمدتا اتباع خارجی تشکیل می‌دهند،‌افزود: در استان یزد رابطه مناسبی نسبت به جمعیت و تعداد اتباع خارجی وجود ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی مدیریت شهروندی در حوزه اتباع خارجی را ضروری دانست و گفت:‌  پاسخ به این سئوال که نسبت پذیرش اتباع خارجی در استان یزد چقدر است؟ بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص را مشخص می‌کند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد تأکید کرد: شورای اسلامی شهر یزد باید به عنوان متولی مدیریت یکپارچه شهری میزان پذیرش اتباع خارجی، شرایط ارائه خدمات و دیگر موارد مربوط به اتباع در شهر یزد را برای حاکمیت سیاسی تعیین کند.

موسوی بیوکی در پایان با اشاره به ضرورت اقشار مختلف مردم در بحث مدیریت حضور و اشتغال اتباع خارجی، ‌تصریح کرد:‌ تا زمانی که مردم همراهی لازم در این خصوص را نداشته باشند هیچ تحول مثبتی رخ نمی‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز