وزش باد یزد را پروانه باران کرده است/ مردم نگران حضور پروانه ها در یزد نباشند

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۴:۵۸
کد خبر: ۸۴۸۳۲۳
وزش باد یزد را پروانه باران کرده است/ مردم نگران حضور پروانه ها در یزد نباشند
مرتضی فتاحی اردکانی، مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند، اظهار داشت: این پروانه از نظر کشاورزی و بهداشتی مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورند و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، در این استان به واسطه حضور پرشمار پروانه دغدغه و نگرانی هایی در بین شهروندان یزدی ایجاد شده است.

مرتضی فتاحی اردکانی، مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند اظهار داشت: این پروانه از نظر کشاورزی و بهداشتی مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورند و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی حضور این پروانه‌ها در سطح شهر را به علت وزش‌های باد دانست که سبب می‌شود از سمت مراتع به مناطق شهری کشیده شوند خاطرنشان کرد: این پروانه‌ها نقشی در بروز خسارت‌های کشاورزی ندارند و شهد خوار و از شیره و شهد گیاهان تغذیه می‌کنند.

فتاحی اردکانی به طول عمر این گونه پروانه‌ها اشاره کرد و افزود: پروانه‌ها حشرات بالغی هستند که پس از گذران طول عمرشان از بین می‌روند و مشکلی خاصی هم برای انسان به وجود نمی‌آورند.

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد در پایان گفت: طول عمر مفید پروانه‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ روز است و پس از تخم گذاری به واسطه این طول عمر کوتاه از بین می‌روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز