معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۳۰ درصد شهروندان یزدی مبتلا به فشار خون هستند/طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در یزد برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۵:۵۷:۱۸
کد خبر: ۸۴۹۰۶۲
۳۰ درصد شهروندان یزدی مبتلا به فشار خون هستند/طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در یزد برگزار می شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت بالای 30 سال یزد مبتلا به فشار خون اند، اظهار داشت: رفتار غذایی نادرست و کم تحرکی از تأثیرگذار در افزایش حدود سه برابری آمار مبتلایان به فشار خون در استان یزد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع خبرنگاران از بی اطلاعی 40 درصد از جمعیت 30 درصدی مبتلایان بالای 30 سال یزدی به فشار خون نسبت به بیماری خود خبر داد.

دهقانی در ادامه اظهار داشت: رفتار غذایی نادرست و کم تحرکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش حدود سه برابری آمار مبتلایان به فشار خون در استان یزد است.

وی با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، اظهار داشت: این طرح در 2 مرحله اجرا می شود که مرحله نخست آن از 27 اردیبهشت تا 17 خرداد ماه ادامه دارد که اطلاع رسانی عمومی و تجهیز امکانات در این مرحله انجام می شود.

دهقانی اضافه کرد: مرحله دوم اجرای طرح تا 15 تیر ماه 98 تعیین شد که در تمام مراکز، اداره ها، کلینیک ها، بیمارستان ها و مکان های پر تردد اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: در طرح یاد شده علاوه بر افرادی بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی مورد غربالگری فشار خون قرار می گیرند.

وی پیش بینی کرد: در طرح یادشده 282 هزار و 16 نفر غربالگری شوند که از این تعداد 86 هزار و 466 نفر مبتلا به فشار خون بالا باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ سه روش برای جذب مشارکت مردمی در این طرح مد نظر کمیته اجرایی استان قرار گرفته که شامل«خدمات روتین جامعه پزشکی استان و راه‌اندازی ایستگاه‌های مختلف در بیمارستانها و پلی کلینیک‌های درمانی» به عنوان روش اول،‌» دایر کردن 150 نفر تیم سیار در نقاط مختلف استان یزد» به عنوان روش دوم و «ایجاد سامانه خود مراقبتی در اینترنت به آدرس« www.salamat.gov.ir » است.

دکتر دهقانی با بیان این‌که انتظار داریم در پایان این طرح حدود 86 هزار نفر مبتلا به فشار خون را در سطح استان یزد شناسایی و اطلاعات درمانی آنها را در سامانه سیب ثبت کنیم،‌گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون اطلاعات 38 هزار نفر مبتلا به فشار خون ثبت شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز