معاون عمرانی وزیر کشور:

شرط اول رونق تولید در شهرها جذب سرمایه و فعالیت بخش خصوصی است/یزد پایگاه تاثیرگذار ملی در مدیریت شهری

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۱۷:۰۷
کد خبر: ۸۵۵۸۱۳
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در نشست شهرداران استان یزد بیان کرد: شرط اول رونق تولید در شهرها جذب سرمایه و فعالیت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، نشست شهرداران استان با حضور « مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،« محمدعلی طالبی » استاندار یزد و «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در سالن کنفراس مجموعه مشیرالممالک برگزار شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با تاکید بر تغییر در راهبردها و فاصله گرفتن از اداره شهر با اتکا به حمایت های دولتی گفت:در سال های اخیر تحولات مختلفی در زمینه اقتصادی روی داده است که موجب شده راهبردهای کنونی مدیریت شهری پاسخ مطلوب را به اداره شهرها ندهد.

« مهدی جمالی نژاد» افزود:یکی از جایگزین های اداره دولتی شهر و کاهش وابستگی به پول نفت در شهرها جذب سرمایه های بخش خصوصی است و ضروریست شوراها و شهرداری ها به این حوزه به عنوان منبع تامین درآمد،ثروت و شغل توجه همه جانبه ای داشته باشند.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد:فراهم نمودن زمینه های جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی شرط اول رونق تولید در شهرهاست و لازم است شهرداری ها و شوراها در اولین فرصت سازو کار مناسبی برای جذب سرمایه در شهرها تعریف کنند.

وی ادامه داد:بها دادن به صاحبان ایده و نگاه های خلاق با هدف تامین درآمدهای پایدار و اصلاح رویه های انجام امور از راه های موفقیت در مدیریت شهری و گام برداشتن در مسیر توسعه است.

یزد پایگاه تاثیرگذار و نقش آفرین ملی در حوزه مدیریت شهری

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد:تمرکز بر برندسازی شهری به عنوان اولویتی مهم برای هر یک از شهرها با توجه به مزیت های نسبی و رقابتی نیازمند توجه جدی است و تعریف بسته های سرمایه گذاری و اطلاع رسانی آن ها نیز می تواند در این راستاموثر واقع شود.

جمالی نژاد در ادامه مدیریت کارآمد،با انگیزه و  جذب مشارکت مردم در مدیریت شهری با تقویت اعتماد اجتماعی به عنوان سرمایه های اصلی شهر را از پشتوانه های مهم برای تعالی شهرها دانست.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور به وقوع سیلاب های اخیر اشاره و توجه شهرداری ها به مصوبات هیات دولت و اسناد آسیب شناسی شهرداری ها برای پیشگیری از سیلاب و لایروبی رودخانه ها  در تعامل با سایر دستگاه های اجرایی را خواستار شد.

وی افزود:یزد از سابقه خوبی در موضوع مدیریت واحد شهری برخوردار است که امروز پایگاه تاثیر گذار و نقش آفرین ملی بوده و از بیشترین دانش و دانایی در حوزه مدیریت شهری بهره برده است، بر این اساس مسئولان استان و شهر یزد می توانند با تهیه و ارائه طرح های دقیق و کاربردی اعتبارات لازم را جذب کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز