معاون عمران و توسعه وزیر کشور:

‌شوراهای اسلامی و شهرداری ها در افزایش اعتماد عمومی نقش آفرین باشند/ کم اعتمادی مردم به مسئولان مهم ترین بحران تهدیدکننده کشور

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۳۴:۵۰
کد خبر: ۸۵۵۸۱۶
‌شوراهای اسلامی و شهرداری ها در افزایش اعتماد عمومی نقش آفرین باشند/ کم اعتمادی مردم به مسئولان مهم ترین بحران تهدیدکننده کشور
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد با بیان اینکه مسئولیتم در وزارت کشور فرصت خوبی برای ادامه خدمت به مردم دارالعباده است، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران در افزایش اعتماد عمومی و تقویت وحدت اجتماعی نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "مهدی جمالی نژاد" معاون‌ عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، ‌فرماندار یزد و جمعی از مقامات و مسئولان استان در سالن همایش های شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این مراسم، بیان کرد: علی رغم اینکه دوران فعالیت من در شهرداری یزد زودتر از انتظار به پایان رسید اما اعتقاد دارم که مسئولیتم در وزارت کشور فرصت خوبی برای ادامه خدمت به مردم دارالعباده یزد است.

"‌مهدی جمالی نژاد" ‌ادامه داد: درحال حاضر همه جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن و تحریم‌های کمر‌شکن را می‌بینیم و دشمنان نظام و انقلاب از هیچ چیزی کوتاه نیامده و بروز انواع بحران ها ازجمله زلزله، طوفان، ریزگردها و سیل های اخیر دشواری کارهای عمرانی در کشور را زیاد کرده است.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی و نوسازی خانه‌ها در 25 استان کشور و احیای سدهای خسارت دیده در سیل‌ها، ‌افزود: از روزهای پایانی اسفند سال گذشته بحث سیل آغاز شد و اولین گزارش واصله سیل استان سیستان و بلوچستان بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از سیستان و بلوچستان در استان‌های مختلف کشور ازجمله گلستان، ‌لرستان و خوزستان سیل به وجود آمد و شاید برای اولین بار ۲۵ استان کشور همزمان یک بحران را تجربه می‌کردند.

جمالی نژاد ادامه داد: ما همیشه تجربه درگیر شدن یک شهر یا یک استان با بحران را داشتیم و تمام کشور برای کمک می آمدند ولی هیچ زمانی تجربه خسارت در ۲۵ استان کشور به صورت همزمان را نداشتیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه در طول این مدت نزدیک به ۹۰ سفر استانی انجام دادم و مشکلات مردم را مشاهده کردم، گفت: درحال حاضر در بسیاری از مناطق سیل‌زده، مردم همچنان در چادر هستند و در برخی استان‌های گرمسیر ازجمله خوزستان مشکلات زیاد‌ی وجود دارد که به دنبال رفع آنها هستیم.

وی افزود: علی رغم مشکلاتی که این موارد به نام بحران به وجود می‌آورد، به نظرم هیچ یک نگران کننده نیست زیرا هم در گذشته این موارد را داشتیم و هم در آینده آن را تجربه می‌کنیم ولی آن چیزی که جدی است و مهم ترین بحرانی که به کشور آسیب می‌زند، بسیار نگران آن هستم و از تحریم آمریکا و سیلابها به مراتب بدتر است، کم اعتمادی مردم به مسئولان است.‌

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه افرادی در حال ایجاد گسل بین مردم و مسئولان کشور هستند، در ارتباط با ضرورت اقدام برای کم شدن این فاصله، ‌خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم، شهرداران به عنوان مدیران محلی در شهرها و دهیاران به عنوان کسانیکه در روستاها می‌توانند اعتماد لازم را به وجود آورند وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند ‌و باید در افزایش اعتماد عمومی و تقویت وحدت اجتماعی نقش آفرین باشند.

جمالی نژاد گفت: ما در طول سال‌های قبل شرایط بسیار سخت‌تری در ارتباط با مسائل اقتصادی داشتیم اما علی رغم ‌همه مشکلات و سختی‌ها و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در آن زمان، اعتماد مردم را همراه داشتیم و الان با وجود داشتن زیرساخت‌های بسیار، لازم است اعتماد مردم به مسئولان را افزایش دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان سخنان خود با بیان اینکه با تلاش و خدمت صادقانه می توانیم دیوار بی‌اعتمادی و کم اعتمادی مردم به مسئولان را برداریم،‌ خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی استان یزد در کشور بی‌نظیر هستند و این شوراها می توانند برای ایجاد و افزایش اعتماد بین مردم به عنوان یک الگوی بسیار خوب در سطح کشور فعالیت کنند.

گفتنی است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش های "مهدی جمالی نژاد" شهردار سابق شهر یزد و "سیدعلی مشتاقیون" سرپرست شهرداری یزد تقدیر شد و ‌با حکم "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور "جمال الدین عزیزی" به عنوان شهردار یزد معرفی گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز