استاندار یزد:‌

روابط عمومی ها به تحقق عدالت و فراگیر شدن آن در سطح استان و کشور کمک کنند

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۴:۳۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۰۲۹۹
استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با تاکید بر عمومی کردن مفهوم عدالت در جامعه به لحاظ فکری و فرهنگی، از روابط عمومی ‌ها خواست به تحقق عدالت و فراگیر شدن آن کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، پنجمین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با حضور "‌محمدعلی طالبی" استاندار یزد، ‌"‌غلامعلی دهشیری" رئیس کل دادگستری استان، "علی صالحی" مدیرکل روابط عمومی استانداری و مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و نهادهای استان در سالن اجتماعات اداره ثبت اسناد و املاک استان، به میزبانی دادگستری یزد برگزار شد.

‌استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضاییه و یاد و نام ‌شهید آیت الله بهشتی(ره) و شهدای حادثه هفتم تیر، گفت: شخصیت شهید بهشتی، تبلور یکی از رهبران انقلاب اسلامی است.

"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: ‌این شهید والامقام با اندیشه نابی که نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشت، به همراه دیگر بزرگان در آن زمان، تاثیرات بسیار زیادی را در پیروزی انقلاب اسلامی از خود بر جای نهاد و چه حیف که این شخصیت‌های ارزشمند‌ را از دست دادیم.

وی افزود: دشمنان نظام، قوه عاقله انقلاب را با ترور شخصیت‌های بزرگی چون شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید مفتح در اوایل انقلاب هدف گرفتند ‌زیرا آنها اتاق فکر انقلاب اسلامی بودند که در قبل و بعد از انقلاب تصمیم‌گیری‌های بسیار مهمی را در کشور اتخاذ کردند‌ و البته در ترور شخصیت های بزرگ دیگر مانند مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی ناکام ماندند.

عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: اگر این دشمنی‌ها نبود شاید امروز به اتکاء وجود چنین شخصیت‌های بزرگواری که می‌توانستند به راهبری انقلاب کمک کنند‌ وضعیت و شرایطی بهتر از این داشتیم.

طالبی ادامه داد: با مطالعه اندیشه‌های شهدای بزرگواری مانند شهید بهشتی و ‌شهید مطهری نسبت به انقلاب می‌بینیم که جای این بزرگان در کشور در کنار مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان دلسوز نظام خالی است.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با اشاره به اینکه در حوزه عدالت، همه مسئولیت دارند ‌گفت: عدالت موضوعی است که قدمتی به درازای تاریخ دارد و آن زمان که انسان به قدرت تفکر دست یافت، نیازمند عدالت نیز بود و آن از جمله اصلی ترین نکاتی است که محل اندیشه ورزی فلاسفه از دیرباز تا کنون بوده و متاسفانه امروز هم در دنیا بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های فراوان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه "همه بخش‌های جامعه که مسئولیتی در قبال موضوع عدالت دارند، آن را به خوبی نشناخته‌اند و امیدشان به دستگاه‌های قضایی است"، افزود: ما به عدالت نمی‌رسیم مگر اینکه به لحاظ فکری و فرهنگی مفهوم عدالت را ‌در جامعه عمومی کنیم و هرکس در جایگاه خود مروج عدالت باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: عدالت از کوچک ترین رفتارهای انسان شکل می‌گیرد و خود را در سطح کلان نشان می‌دهد و اگر ما در درون خانواده و در روابط محدود اجتماعی خود به عدالت پایبند نباشیم، نمی‌توانیم ‌مجریان خوبی برای عدالت در جامعه باشیم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه و ‌به ویژه کسانی که در حوزه روابط عمومی ها مسئولیت دارند، می توانند به تحقق عدالت کمک کنند و در جهت تبیین مفهوم عدالت، ترویج آن و در اجرای عدالت در سطح جامعه کمک نمایند.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: حوزه روابط عمومی حوزه گسترده‌ای است و وقتی از روابط عمومی ها انتظار پاسخگویی و شفافیت داریم، این ‌اقدامات آثار و نتایج خودش را در برقراری عدالت در سطح جامعه نشان می دهد.

وی افزود: اگر از روابط عمومی ها انتظار داریم در جهت تبیین موضوعات، عملکرد ها و اقدامات خودشان تلاش کنند و در عین حال بازخوردی از نظرات و دیدگاه های مردم در جامعه را به مسئولین ارائه دهند؛ در حقیقت این مهم به نوعی ر‌صد و ارزیابی از شرایط جامعه است و می‌تواند کمک بزرگی به حوزه پیشگیری از وقوع جرم نماید.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مراقبت های لازم و اطلاع رسانی های به موقعی را در مباحث خودمان، حوزه مسئولیت مان و حوزه عمومی جامعه داشته باشیم، ‌بسیاری از مسائلی که در موضوع وقوع جرم ممکن است اتفاق بیفتد، رخ نخواهد داد و می‌توانیم در حوزه پیشگیری کارهای خوبی را انجام دهیم.

طالبی با تاکید بر اینکه "روابط عمومی ها می توانند به تحقق عدالت و فراگیر شدن آن در سطح کشور و استان کمک کنند"، اظهار امیدواری کرد تا همکاری خوب و سازنده ای را بین روابط عمومی ها و مجموعه دستگاه‌های قضایی در استان شاهد باشیم.‌‌

 

احساس امنیت در جامعه ترویج شود

استاندار یزد به نکته کلیدی ترویج احساس امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: دربرخی مواقع در استان با این موضوع مواجه هستیم که به دلیل گسترش شبکه ‌های اجتماعی، استفاده مردم از فضای مجازی و توسعه ابزارهای اطلاع رسانی بعضاً با ترویج احساس ناامنی اجتماعی مواجه می شویم در صورتیکه امنیت در شرایط استانداردی در استان وجود دارد و در رخداد اکثر جرایم در مقایسه با سایر استان ها، جزو چند استان آخر کشور هستیم.

وی ادامه داد: باید احساس امنیت در جامعه ترویج یابد و ذهنیت مردم را نسبت به امنیت و آرامشی که در استان وجود دارد، تصحیح کنیم که این مهم از مسئولیت هایی است که هم روابط عمومی ها درگیر آن هستند و هم در ارتباط و تعامل با رسانه های گروهی باید چنین شرایطی فراهم شود که اطلاعات دقیق و درستی به مردم منتقل گردد.
 

فراهم شدن فضای جامعه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به شرایطی که کشور در آن قرار دارد، گفت: ممکن است ‌سال جاری شرایط سختی برای فعالیت دستگاه های دولتی به لحاظ تامین اعتبارات مورد نیاز، اجرای پروژه های عمرانی و تامین انتظارات به حق مردم در حوزه معیشت حاکم باشد و همچنین سال حساسی را به جهت اقدامات و فعالیت ها در رابطه با ‌برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو داریم.

طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: درخواست، تو‌قع و انتظارمان از روابط عمومی های استان این است که در این موضوعات که دولت با آن مواجه است با تمام توان و جدیت کار کنند تا بتوانیم با هدف افزایش اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی را در استان تقویت کنیم، به شایستگی از مشکلات عبور کرده و فضای مناسبی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز