آگاهی از وضعیت جسمانی و ساختار اسکلتی و اصلاح عادت‌های حرکتی ضروری است

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۴:۲۶:۳۲
کد خبر: ۸۶۰۳۱۲
آگاهی از وضعیت جسمانی و ساختار اسکلتی و اصلاح عادت‌های حرکتی ضروری است
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: وضعیت جسمانی و ساختار اسکلتی هر فرد متأثر از عادات حرکتی، زندگی فردی و شغلی بوده و آگاهی از آن و اصلاح عادت های حرکتی یک ضرورت جدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مسعود شریعتی در مراسم آغازین کارگاه یکروزه بررسی ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی  اظهار داشت: طرح ملی بررسی وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی زنان و دختران روستایی در استان یزد تاکنون در دو مرحله اجرا و از نیمه خردادماه مرحله سوم آن نیز آغاز شده است.

وی افزود: پژوهش‌ها نشانگر آن بوده که به دلیل نبود آموزش کافی و وجود عادت‌های شغلی خاص در زندگی روزانه زنان و دختران روستایی ناهنجاری‌های قامتی شایع شده و در حال افزایش است که شناسایی و بررسی ساختار قامتی بانوان روستایی استان با هدف افزایش آگاهی بانوان نسبت به وضعیت قامتی و اصلاح عادت‌های حرکتی روزانه و شغلی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: در این طرح ناهنجاری‌های ساختار قامتی از جمله پشت گرد، کف پای صاف، پای پرانتزی، پای ضربدری، غربالگری، نرمش‌ها و ورزش‌های اصلاحی بررسی و برای رفع این ناهنجاری‌ها با همکاری خانواده‌ها اقدام می‌شود که استفاده بهینه از کارکردهای حرکات اصلاحی از طریق فعالیت‌های ورزشی و جلوگیری از عارضه‌های احتمالی از اهداف این طرح است.

شریعتی خاطرنشان کرد: این کارگاه اقدام ارزشمندی است که کارشناسان را با نحوه تشخیص دقیق و طرح و برنامه ریزی جهت رفع ناهنجاری های قامت و اسکلتی آشنا می کند و امیدوارم با برگزاری این کارگاه شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز