شغل محور بودن رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی دلیل برتری نسبت سایر دانشگاه ها

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۷:۲۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۴۳۲
شغل محور بودن رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی دلیل برتری نسبت سایر دانشگاه ها
دکتر محمدحسین امید از مهارتی بودن دوره های آموزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و سید عنایت ا... معافی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان دیدار کرد.

دکتر محمدحسین امید در این دیدارگفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای مهارت آموزی دانشجویان در رشته های مورد نیاز استان کرمان آمادگی کامل دارد.

وی عنوان کرد: یک مسئله که خیلی مهم است و آن تبدیل علم به ثروت است. بنابراین تحصیلات باید در خدمت صنعت باشد و دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویه مهارت آموزی که دارد، از این حیث چند قدم از دانشگاههای دیگر جلوتر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: رغبت مردم باید مورد توجه قرار گیرد و اصل آن براین است که شغل آنها در آمد زا باشد و همچنین تحصیل آنها نیز به شغل تبدیل شود.

دکتر محمد حسین امید ضمن اشاره به اعلام آمادگی کامل و تامین نیروهای مهارتی و مورد نیازهای استان کرمان گفت: در بخش کشاورزی، معدن و در زمینه صنعت بخصوص خودروسازی، ظرفیت های بسیاری وجود دارد.

وی تصریح کرد حدود ۷۵ درصد آموزش های ما کاربردی است و ساعات کارورزی و کاربینی این دانشگاه ۵۱۲ ساعت است و ما مشکلات رشته های نظری را نداریم. توجه ما بسوی مهارت و ایجاد شغل است و نگاه مدرک گرایی باید از بین برود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار داشت: با این دلایل دانش آموختگان ما اشتغال پذیری بالاتری دارند و باید روحیه مدرک گرایی که در کشور حاکم است عوض شود و افراد به دنبال مهارت آموزی باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: تغییر این نگاه نیاز به فرهنگ سازی دارد و مردم باید به مهارت بیشتر از مدرک اهمیت بدهند خوشبختانه در برنامه ششم توسعه این موضوع لحاظ شده و باید چیزی حدود ۶۰۰ هزار نفر به دانشجوی رشته های مهارتی اضافه شود . ماموریت ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که دانشجویان را در رشته های شغل محور آموزش دهیم.

ایشان خاطر نشان کرد: در مهرماه امسال ۵۵۰ هزار ظرفیت دانشجو داشتیم که با تکمیل ظرفیت توانستیم حدود ۲۰۰ هزار نفر را  وارد رشته های مهارتی کنیم و در بهمن ۴۰۰ هزار دانشجو ظرفیت پذیرش خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز