در جلسه امروز شورای شهر؛

فخاری:شورا به عنوان نهاد مردمی کنار اصناف است/نژاد بهرام: فاصله بین شورا و اتاق اصناف باید رفع شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۰:۳۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۴۲۴۴
فخاری:شورا به عنوان نهاد مردمی کنار اصناف است/نژاد بهرام: فاصله بین شورا و اتاق اصناف باید رفع شود
اعضای شورای شهر نسبت به سخنان رییس اصناف تهران واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه اجتمای خبرگزاری برنا، اعضای شورای شهر به سخنان رییس اتاق اصناف تهران واکنش نشان دادند. 

زهرا نژاد بهرام در این خصوص گفت: ما سه قانون در خصوص اصناف داریم که در همه این قوانین حمایت لازم از اصناف شده اما اصناف ٣٠٠هزار صنف دارد که شبکه مویرگی است اما در ارتباط با مردم و ارائه خدمات ضعیف هستند.

 او افزود: دستفروشان از سوی اصناف مورد بی توجهی قرار گرفتند! اصناف میتوانست کاری کند.

نژاد بهرام تاکید کرد: فاصله بین شورا و اتاق اصناف باید رفع شود. همچنین اصنافی که در حال از بین رفتن یا نیازمند حمایت هستند نباید مورد غفلت قراربگیرند.

 

احمد مسجد جامعی نیز اظهار کرد:اصناف دارای سبقه تاریخی هستند و حتی طرح موزه اصناف را در محدوده بازار پیشنهاد دادم و گفتیم که برای نمونه از اصناف قدیمی در محدوده بازار باقی بماند که نشد.

او ادامه داد: برخی اصناف علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم از نظر بهداشتی هم مغایرت دارند که براساس قانون باید منتقل شوند.

به گفته ی او در این پروسه ما کمتر از اصناف دعوت کردیم تا نظرات خود را اعلام کنند.

حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر نیز یادآور شد:نهاد بازار و کسبه نه تنها نماد هویت شهری هستند بلکه در حوزه هویت ملی هم تاثیرگذار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

 او گفت:جامعه ما هم به سرعت در آستانه تبدیل به جامعه اطلاعاتی و شبکه ای است و این جامعه شیوه های نوین توزیع کالا را فراهم کرده و دیگر از آن شیوه های "امانی" کالا دور شدیم.

رسولی افزود: ما باید به فکر باشیم به جای تعارض نهاد جدید و قدیم، پیوند و آشتی بین نظام نوین توزیع کالا و خدمات ارائه شود تا این میراث هویتی  احیا شود، همچون نظام استاد و شاگردی.

الهام فخاری نیز گفت: شورا به عنوان نهاد مردمی کنار اصناف است و روی کمک ما حساب کنید. اصناف باید مفهوم ایده و خلاقیت را جدی بگیرند.

همچنین محمد سالاری اظهار کرد: دلیل بخشی از زیست ناپذیر بودن شهر تهران به دلیل آلایندگی این مشاغل است که باید در این دوره مدیریت شهری اتفاق خوبی در زمینه جابجایی رخ دهد.

او ادامه داد: در طرح تفصیلی نوشته شده که شهرداری باید نوع بهره برداری ساخت و سازها را مشخص کند اما شهرداری کوتاهی کرده است.

سالاری افزود: در حوزه درآمد پایدار اساسا اخذ درآمد و عوارض کاربری های مختلف را در زمان افتتاح و براساس بهره برداری اخذ میکنند اما باید رویه اصلاح شود.

او در پایان گفت:  افرادی که برای مجتمع تجاری پروانه میگیرند به یک باره همه عوارض گرفته میشود مثلا تات مال و مجموعه هزار و یک شهر در ابتدا شهرداری پول عوارض را گرفته و حالا باید تا ابد خدمات بدهد در حالی که در دنیا ماهانه میگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز